Ik druk 50 keer op 2*25 met een kleine pauze. 100 keer met 2 2kg gewichten 2*50. Dus helpt dit om om redelijk gespierd te worden binnen een jaar?

Het is moeilijk om om mn vraag al alles te vertellen duidelijk maar dat moet van goeievraag en anders word ie weer weggehaalt dus hier komt alles duidelijk.
Dit alles doe ik 2 keer per week;
50 keer opdrukken 2*25 met kleine pauze. In die pauze train ik met 2 2kg gewichten. 100 keer heen en weer 2*50.
Ik doe dus 25 keer opdrukken
50 keer met gewichten
25 keer opdrukken
50 keer met gewichten
En dit hele geheel 2 keer per week.
Ik weet dat dit niet heel veel is.
Ik ben 16 en ben ongeveer iets van 52kg. En heb nog niet echt veel spieren. Eigenlijk wil ik vooral armspieren. Is dit een goede training? Word ik redelijk gespierd binnen een jaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

2kg gewichten is veel te licht, dat heeft amper effect. Een gemiddelde vrouwenhandtas is haast zwaarder.

Heel veel herhalingen is op zich wel goed, maar je kunt beter werken met zwaardere gewichten en moeilijkere oefeningen.

Het beste kun je zorgen voor zwaardere gewichten, begin eens met in elk geval 5 kg, later kun je dit uitbreiden.
Train niet elke dag je armen, je spieren hebben ook rust nodig. Je kunt het als volgt trainen:
maandag: armen
dinsdag: benen
woensdag: buikspieren
en dan daarna weer je armen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb je een iPhone of Android telefoon? download dan eens de Nike Training Club app. Hier vind je goede workouts die je thuis kunt doen, met duidelijke uitlegfilmpjes per oefening.

Opdrukken is wel goed, maar varieer wel in de oefeningen, niet elke keer hetzelfde doen.
Hier vind je heleboel oefeningen die je kunt doen met gewichten: http://www.dumbbell-exercises.com/exercises/index.html

Om meer spiermassa te krijgen, moet je echt wat meer en intensiever gaan trainen. Niet alleen je armen, maar je hele lichaam. En uiteraard een gezonde voeding.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Goed advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt maar ik ben opzich niet heel sirieus en weet dat ik niet elke dag ga trainen. Aangezien ik redelijk dun ben en niet heel veel spieren heb dacht ik dat dit binnen een jaar opzich wel wat spieren zouden kweken. En ik zal die nike app is uitproberen. Ik had ook nog alleen maar 2kg liggen dus ik dacht dat werkt wel als ik dus 200 keer per week met die dingen heen en weer ga. Want dat wat ik beschreven had is per dag.... En dat 2 keer per week. Maar mijn vraag is dus of dit wel enigzins spieren kweekt? Of amper?
Ritsuka
11 jaar geleden
heel veel herhalingen met een klein gewicht is meer conditie training. Om je spieren echt uit te dagen en sterker te maken zul je toch met een zwaarder gewicht moeten trainen.
Heb je niet nog een lege fles van frituurvet of wasverzachter of zo liggen? als je die vult met water of zand (goed dichtdraaien) heb je een zwaar gewicht. En waarom niet elke dag trainen? Elke dag 20-30 minuutjes, heb je je dagelijkse beweging gehad en ben je gezond bezig.
Of je snel spieren kunt kweken heeft niet veel te maken met je gewicht, maar eerder met je lichaamsbouw.
http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm
Waarschijnlijk ben jij een ectomorph
Ritsuka
11 jaar geleden
Die 2 kg gewichten zullen vast wel een beetje effect hebben in het begin, maar denk niet dat je veel verschil gaat merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je beide antwoorden! En dus gewoon elke dag 20-30 minuten trainen met die flessen met zand? -+ 5 kg. Ik wil namelijk het liefst ook mijn armspieren trainen. En over dat ectomorth heb je waarschijnlijk gelijk. Ik kan zoveel eten als ik wil en kom niet aan.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik ken het, ik ben zelf ook ectomorph. Maar ik ben de laatste tijd wel iets gespierder geworden, ik ben meer gaan letten op mijn eiwitten en vetten eten, en zwaarder gaan trainen in de sportschool.
Die Nike App is ook erg fijn, je kunt kiezen uit de 'get focused' groep voor korte trainingen van 15 minuten. Probeer even wat te googlen over oefeningen die je kunt doen, voor armen, benen en buikspieren bijvoorbeeld. Kies daar een paar uit en wissel die af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even gekeken, mooie app. alleen niet beschikbaar voor Blackberry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Split schema zonder trainingservaring is een beetje overkill als je het mij vraagt doe gewoon een full body training op maandag, woensdag en vrijdag. Hou de herhalingen tussen de 8-12 keer in 3 tot 4 sets en zorg er dan voor dat je daar ook niet buiten kan komen dus als je meer dan 12 herhalingen hebt train je te licht. De basis ingrediënten voor spiermassa aan te zetten zijn:
- Slaap goed en genoeg
- Eet gezond en zeker niet te weinig
- Train als een beest (no pain, no gain)
- Herhaal
Ritsuka
11 jaar geleden
Ook een goede tip, bedankt