Ik druk 50 keer op 2*25 met een kleine pauze. 100 keer met 2 2kg gewichten 2*50. Dus helpt dit om om redelijk gespierd te worden binnen een jaar?

Het is moeilijk om om mn vraag al alles te vertellen duidelijk maar dat moet van goeievraag en anders word ie weer weggehaalt dus hier komt alles duidelijk.
Dit alles doe ik 2 keer per week;
50 keer opdrukken 2*25 met kleine pauze. In die pauze train ik met 2 2kg gewichten. 100 keer heen en weer 2*50.
Ik doe dus 25 keer opdrukken
50 keer met gewichten
25 keer opdrukken
50 keer met gewichten
En dit hele geheel 2 keer per week.
Ik weet dat dit niet heel veel is.
Ik ben 16 en ben ongeveer iets van 52kg. En heb nog niet echt veel spieren. Eigenlijk wil ik vooral armspieren. Is dit een goede training? Word ik redelijk gespierd binnen een jaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

2kg gewichten is veel te licht, dat heeft amper effect. Een gemiddelde vrouwenhandtas is haast zwaarder. Heel veel herhalingen is op zich wel goed, maar je kunt beter werken met zwaardere gewichten en moeilijkere oefeningen. Het beste kun je zorgen voor zwaardere gewichten, begin eens met in elk geval 5 kg, later kun je dit uitbreiden. Train niet elke dag je armen, je spieren hebben ook rust nodig. Je kunt het als volgt trainen: maandag: armen dinsdag: benen woensdag: buikspieren en dan daarna weer je armen. Toegevoegd na 2 minuten: Heb je een iPhone of Android telefoon? download dan eens de Nike Training Club app. Hier vind je goede workouts die je thuis kunt doen, met duidelijke uitlegfilmpjes per oefening. Opdrukken is wel goed, maar varieer wel in de oefeningen, niet elke keer hetzelfde doen. Hier vind je heleboel oefeningen die je kunt doen met gewichten: http://www.dumbbell-exercises.com/exercises/index.html Om meer spiermassa te krijgen, moet je echt wat meer en intensiever gaan trainen. Niet alleen je armen, maar je hele lichaam. En uiteraard een gezonde voeding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100