waar letten ze op met de f3 met paardrijden?

ik ga over 3 weken de f3 rijden.
ik wil alvast gaan oefenen voor de f3.
maar waar kan ik nou nog eens op oefenen?
en waar let de jury op met de proef?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor zover ik weet, zit je met F3 bijna op de normale B-dressuur. Dan wordt hier op gelet: - probeer een goede, stille aanleuning te krijgen. - in de hoeken vraag je stelling, dus het hoofd buigt een beetje in de richting waarheen je gaat. Let erop, dat je het paard wel op " het pad" houdt, met je binnenbeen. Anders valt hij naar binnen, van de hoefslag af. - rijd de figuren netjes op de letter: Als je van de hoefslag afgaat, gaat het hoofd ongeveer op de plek van de letter van de hoefslag af. Ga je de hoefslag op, dan zorg je dat je ongeveer 1 meter voor het bordje met het hoofd op de hoefslag komt. - rij op het juiste been! Dat wordt nog wel eens vergeten en kost je elke keer 1 punt aftrek. Dit zijn de algemene punten waar op gelet wordt. Zodat " het plaatje" goed is. Verder heeft iedereen zijn eigen aandachtspunten natuurlijk, de ene ruiter vindt het halsstrekken erg makkelijk, de andere krijgt het niet voor mekaar. Dus lees de proef eens door en oefen hem zelf. Dan merk je, welke onderdelen nog moeilijk gaan. Dan kan je daar extra op oefenen nog. Heel veel succes!

op het goede been rijden !

Leuk dat je dressuur doet! Ik heb even mijn formulier erbij gepakt die ik heb gehaald bij de F3. het zijn 35 punten waar ze op letten (de meeste punten staan voor een figuur die je correct moet rijden), maar ik zal de belangrijkste even voor je neerzetten: - Op het juiste been lichtrijden - Volte mooi rond maken - Op de letter rijden - Houding van ruiter - Is je paard voorwaarts? - Afwenden of een ander figuur rijden: heeft je paard stelling? (laat het paard in de richting kijken waar je heen wil, en kijk zelf ook) - gebroken lijn: rijd goed door tot X - Groet je volgens de juiste manier naar de jury? - houd je handen in de juiste houding - verzorging ruiter en paard Leen of koop eens het boek "leer paardrijden met plezier" van de FNRS. Hier staan de proefjes in die je moet rijden en er staat ook theorie in die je bij sommige proefjes moet kennen. (theorieexamen). Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100