Ik vroeg me af: Ik sport 6 dagen in de week. Iedere dag een uur of meer cardio en daarnaast krachttraining. Kan je hiervan aankomen?

Ik eet 2400/2500 per dag als ik sport. Ik ben een vrouw van 24 jaar en ben 1.64 lang en weeg 59.69 kg. Ik vroeg me af is het normaal om soms te schommelen of vocht vast te houden bij deze hoeveelheid sport? Of moet ik minderen met mijn kcal hoeveelheid? Ik verbruik per keer 900 en of meer kcal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, het is normaal dat je daarvan aankomt. Spieren zijn zwaarder dan vet en als jij 6 dagen in de week sport, dan zal je spiermassa behoorlijk toegenomen zijn. Toegevoegd na 1 uur: Nee is dus uiteraard Ja, het is normaal dat je daarvan aankomt.

Jazeker, doordat je spieren ontwikkelt.

Grote kans dat je meer spiermassa hebt gekregen door de krachttraining. Spiermassa heeft ook een gewicht waardoor je in kilo's kunt aankomen.

Ja en nee is het antwoord. Je zult door al deze activiteiten meer spiermassa krijgen dan vetweefsel, spieren wegen zwaarder dan vet, dus je taille zou kunnen afnemen, en toch kun je zwaarder worden doordat je meer spieren krijgt. Ik zou me daar niet zo druk om maken, je bent op deze manier super actief, en je zult je ontzettend energiek en fit voelen en voor de rest zou ik me niet druk maken. Ik wou dat ik kon wat jij nu doet ( 2 kapotte knieen )

Soms meer dan een uur cardio en dan ook nog een krachttraining? Dat is wel erg veel op een dag. Je kunt beter proberen de training wat korter en intensiever te maken, zeer lang achter elkaar trainen heeft niet zo veel effect. Het kan zelfs negatief werken, dat door het vele sporten je spieren worden afgebroken. Of je ergens van aankomt kun jij als enige beantwoorden. Wij weten hier niet hoe jouw lichaam werkt en met de energie omgaat. Kijk niet alleen naar de weegschaal, maar gebruik ook een meetlint om o.a. je buik, heupen, armen etc te meten. Als je meer spieren hebt, ben je op de weegschaal zwaarder, maar toch slanker. Een schommeling van 1-2 kg is volledig normaal. Dit komt o.a. door je hormonen, de tijd van de maand, wat je gegeten hebt (vocht vasthouden). Je kcal op een dag klinkt voor mij goed, maar nogmaals, ik kan niet zien hoe intensief jij traint. Toegevoegd na 1 minuut: Met deze lengte en gewicht zit je oo een BMI van 22, helemaal prima dus. Waarschijnlijk is je vetpercentage wat lager, door je intensieve training.

als je al aankomt zal dit liggen aan de spieren, omdat jij zoveel sport en ook krachttraining worden je spieren waarschijnlijk groter en dikker ik weet niet of je hier blij mee wilt zijn. spieren kunnen heel zwaar zijn dus je kan dan inderdaad zwaarder worden, als je echt wilt afvallen dan zou ik toch wat minder eten en gewoon alleen fitnessen of cardio krachttraining daar vaal je niet van af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100