Als je een jaar lang goed sport,en 3 maanden niet sport.Kan je lichaam dan snel terug gaan naar hoe het was voor het sporten?

Ik was een jaar lang bezig met bij elke dag sporten.Door het ziek was ik verplicht om te stoppen met sporten.Ik heb het idee dat mijn lichaam dan niet meer zo strak is als voorheen,zou dit zo snel kunnen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Uiteraard moet je lichaam eerst hersteld zijn, en je moet rustig beginnen met het sporten weer opbouwen. Maar je spieren hebben een soort geheugen, sls je weer terug gaat sporten, zijn ze sneller terug op het niveau dat je eerst had. Als je uiteraard op de juiste manier traint en je lichaam goed voed. Toegevoegd na 1 minuut: Wat ws de reden van je ziekte? Het kon misschien ook komen door het sporten, dat je te intens bezig was. Dan geeft je lichaam aan dat het rust nodig heeft.

Ik ben een jaar gestopt met sporten, train nu weer 3x per week. Niet zo vaak als jij, maar ben binnen een paar weken weer op dezelfde kracht. Dus ja...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100