Bij borstspieren/nek/schouders trainen een torso naar voren of naar achter?

Bij de sportschool zeggen ze hoe meer borstspieren ik train hoe meer ik naar voren buig. Hoe meer rugspieren hoe rechter de rug. Hoe meer buikspieren hoe meer naar vore n.
Natuurlijk zullen ze het daar wel goed hebben maar ik kan dat niet vatten.

11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Dat is allemaal onzin. Het is niet zo dat wanneer je heel veel borst gaat trainen dat je naar voren gaat lopen. En als je veel buikspieren traint je krom gaat lopen.

Wat ze bedoelen is dat je alles moet trainen, niet de ene groep meer dan de ander. Dat heeft te maken met verschillende dingen. Ten eerste ziet het er niet uit wanneer je een bepaalde groep veel meer traint dan de andere groep.
Veel borstspieren en geen rug, dat ziet er gewoon niet uit.
Je ziet ook veel mensen die alleen het bovenlichaam trainen en dan spillenbenen hebben, omdat ze benen trainen vervelend vinden.
Een andere reden is dat het blessures kan geven. Een sterke borst met een zwakke rug gaat niet samen. Je zult dan bij het trainen van je borst je rug kunnen blesseren. Je moet dus wel zorgen dat alles in evenwicht is. Een sterke buik met een zwakke onderrug, gaat ook niet samen. Je kunt dan ook je onderrug gaan blesseren.

Kortom: Zorg ervoor dat je alle spieren evenveel en evengoed traint, dit om het mooi te houden en om blessures te voorkomen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is geen onzin tenminste als je teveel borst oefeningen doet ,en niet evenveel rug oefeningen dan gaan je schouders naar voren staan. een schema moet in evenwicht zijn, zoek maar op google.
het is zelfs zo als je bijvoorbeeld je bovenlichaam alleen traint dat het nooit zo goed gaat groeien dan als je ook je benen traint. dat komt allemaal omdat als je je benen traint er meer groeihormonen vrijkomen dus dit is een tip vergeet dat niet. is natuurlijk ook niet raar je benen zijn grote spieren.

dus zoek bijvoorbeeld op dutchbodybuilding.com een goede schema bij sectie trainingschema en dan de sticky's