Tijdens het hardlopen (+/- 15km) heb ik vaak al na zo'n 6 km last van enorme vermoeidheid / slaap. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een soort hongerklop. Wat eet je voor het hardlopen?

Ik zou zorgen dat je een aantal energierijke snacks meeneemt, elke 20 minuten even wat rustiger lopen en wat eten, halve banaan bijvoorbeeld. Zorg ook voor genoeg drinken onderweg.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik ga er van uit dat je verder een gezond eetschema hebt, en genoeg eet voor en na het lopen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En uiteraard elke nacht proberen 7-8 uur slaap te krijgen.

Via Google kun je wel tips vinden van mensen wat goede hardloopsnacks zijn, ik loop zelf niet langere afstanden.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus. Inderdaad, goed eten en voldoende drinken, bij voorkeur water.

Andere antwoorden (2)

Trainen en goed voorbereiden. Als je sinds kort bent gaan hardlopen is het vrij normaal dat je moe wordt. En wat is hardlopen.Voor mij is een tempo van 10 km per uur al hard, maar als ik marathonlopers zie, die lopen het dubbele.......
jc54
11 jaar geleden
Voeding kan het zijn..
Maar drink je ook water tijdens het rennen?
Met warm weer veroorzaakt dit vermoeidheid en is mega slecht voor je lichaam want je bent dan aan het uitdrogen.

Ik heb altijd water bij me met rennen..