Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdens het hardlopen (+/- 15km) heb ik vaak al na zo'n 6 km last van enorme vermoeidheid / slaap. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
567

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een soort hongerklop. Wat eet je voor het hardlopen?

Ik zou zorgen dat je een aantal energierijke snacks meeneemt, elke 20 minuten even wat rustiger lopen en wat eten, halve banaan bijvoorbeeld. Zorg ook voor genoeg drinken onderweg.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik ga er van uit dat je verder een gezond eetschema hebt, en genoeg eet voor en na het lopen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En uiteraard elke nacht proberen 7-8 uur slaap te krijgen.

Via Google kun je wel tips vinden van mensen wat goede hardloopsnacks zijn, ik loop zelf niet langere afstanden.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus. Inderdaad, goed eten en voldoende drinken, bij voorkeur water.

Andere antwoorden (2)

Trainen en goed voorbereiden. Als je sinds kort bent gaan hardlopen is het vrij normaal dat je moe wordt. En wat is hardlopen.Voor mij is een tempo van 10 km per uur al hard, maar als ik marathonlopers zie, die lopen het dubbele.......
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Voeding kan het zijn..
Maar drink je ook water tijdens het rennen?
Met warm weer veroorzaakt dit vermoeidheid en is mega slecht voor je lichaam want je bent dan aan het uitdrogen.

Ik heb altijd water bij me met rennen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding