Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je nekpijn krijgen door push-ups?

Hallo,

ik heb paar jaar terug een nekletsel opgelopen waardoor ik lang heb moeten revalideren, ik heb een heel lange tijd geen push-ups gedaan en sinds vandaag terug en ik moet zeggen dat ik terug nekpijn krijg.

Kan het zijn dat wanneer je push-ups doen je nekspieren belast?

Tips & adviezen zijn welkom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak anders een afspraak bij de fysio of menschendiek... Zijn kunnen vertellen hoe je je oefeningen goed kan doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dan kan.

Als je normaal zit of staat, dan staat je hoofd recht op je
romp, waardoor het weinig moeite kost om je hoofd recht te houden.
Bij het doen van push-ups lig je horizontaal en moet je zelf je hoofd recht houden (anders valt hij naar je borst). Dit vereist veel meer kracht van je nekspieren dan wanneer je zit of staat. Net als bij het inspannen van andere spieren die niet veel gewend zijn, kun je spierpijn krijgen in je nek.
Dus niet te veel push-ups per keer, maar rustig opbouwen. Mocht je veel last houden, informeer even bij de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aanvullend op de bovenstaande. Hou je hoofd recht dus kijk naar beneden dan zal jij je nek ook niet overbelasten door naar voren te kijken (eigenlijk dus omhoog). Niet te veel spanning in de nek brengen. Hou het relaxed.
Heb je overigens wel toestemming van jouw medisch persoon om push-ups te mogen doen? Wat zijn haar/zijn aanbevelingen? Succes met jouw herstel en nek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding