Kan school en basketbal tegelijkertijd gaan?

Mijn zusje van 13 wil op basketbal maar volgend jaar zit ze in havo 2 dan heeft ze het ook druk op school als ze gaat inschrijven moet ze 2x per ween trainen en op zaterdagen wedstrijden spelen. En we hebben geen vereniging in de buurt dus moet ze ook altijd zelf gaan fietsen en ze weet nog niet precies waar het ligt en kan ook niet gebracht worden Zoals ik al zei heeft ze het ook heel erg druk op school wat moet ze nu doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Dat kan best tegelijkertijd ;) naast school nog een sport beoeffenen is juist beter. Sporten (beweging) is zeer gezond, zowel voor lichaam als geest. Ze krijgt hierdoor wat afleiding zodat ze niet constant met school bezig hoeft te zijn.

2 dagen in de week valt reuze mee, en zaterdags erbij is ook niet zo erg lijkt mij. Ze moet natuurlijk wel een "doorzetster" zijn om in zo'n strak schema van school, sport, vrienden, hobby's en dat soort dingen te (willen) leven.

Ze zou het basketballen ook eens 1 of 2 maanden kunnen proberen en kijken hoe het gaat en of het lukt met school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat haar eerst eens uitzoeken waar het precies is en hoe lang het fietsen is, wanneer de trainingen zijn en hoe laat ze dan thuis is. Verder: naar uitwedstrijden moet je meestal wel via rijdiensten de kinderen brengen. Zoek dat ook goed uit van tevoren, hoe moet dat als jullie niet kunnen brengen? Verder moet je vaak ook ander vrijwilligerswerk doen: kantinebezetting of tijdmeting is wat ouders vaak doen.

Met school maakt het niets uit, de meeste kinderen zitten op een sport en doen het ook goed, het gaat om de tijd die je niet op sport en niet op school doorbrengt. Als ze vindt dat ze dan OOK nog recht heeft op lummelen, op computeren, op hangen en met vrienden van alles te doen komt ze ergens tijd te kort.

Een sport ga je aan voor een jaar, je kunt dus niet een paar maanden kijken hoe het gaat want je moet dan wel voor een half of vaker het hele jaar betalen en basketball is behoorlijk duur door de zaalhuur. Vraag van tevoren of ze eerst een maandje mag meetrainen, dus nog geen wedstrijden spelen. Ze kan dan goed vragen hoe het zit met die uitwedstrijden en ze kan kijken hoe het door de weeks gaat met huiswerk.

Sport is goed en belangrijk maar kies een sport die je niet teveel energie kost: flinke afstanden fietsen 's avonds is niet zo leuk in de winter, en scheve gezichten omdat haar gezin/familie niet komt helpen bij de club ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet makkelijk lukken! Wel even rekening houden met waar het ligt inderdaad. Maar met die trainingstijden valt niet te klagen! Ik zelf ga nu naar mijn examenjaar havo 5, ik train iedere dag en dinsdag en donderdag ochtend + zaterdag wedstrijden en voor mij is het een halfuur fietsen... Pfoe blij dat ik die scooter heb aangeschaft :'D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ken heel veel mensen die aan meerdere sporten doen, samen met school. vaak hebben ze ook nog een baantje, en doen ze een hoger jaar, wat vaak dus ook moeilijker is.
als jou zusje het leuk vind, zal ze er moeite voor moeten doen, maar ze kan dan ook ontspannen, en als ze het druk heeft is dat ook fijn.
en mocht ze het te druk krijgen, dan kan ze vast wel een keer een training of wedstrijd missen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf zit op basketbal en ga volgende jaar naar 2 gymnasium. Het gaat wel maar ik ging steeds maar een keer per week naar de trainingen? Je kan wel twee keer gaan maar dan moet je je huiswerk goed kunnen plannen.