Kan het zijn dat Ranomi Kromowidjojo nu ook de 1e is die met met 5 O`s in haar namen (olympische ringen) Goud wint met de olympische spelen?

Zo nee....wie en hoeveel gingen haar voor, al dan niet met andere kleuren medailles.

Picture for question
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Frimu2
11 jaar geleden
@ Pelle.... Ik was iets te enthousiast...maar heb haar naam hersteld.... Je hoeft niet alle namen op O s te controleren.....Maar denk dat dit toch wel bijzondere Olympische gegeven toch ergens op een sheet op zou moeten duiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fantastisch Frimu!
Wat iemand kan bedenken! :-)) Maar die ringen hebben niets met O's te maken.
De olympische ringen vormen het symbool voor eenheid en sportieve samenkomst onder gelijke omstandigheden voor alle continenten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je enig idee hoeveel mensen in al die jaren goud hebben gehaald? Teamsporters bijv? En dan nog: telt de mansnaam mee van een getrouwde vrouw? Tellen tweede namen mee?
Frimu2
11 jaar geleden
@ momopoyolo bedankt voor de uitleg....dit wist ik. Voor u verander ik de vraag in ...evenveel rondjes in de naam dan het olympische logo. @ Pelle, helaas word het door de teamsporten idd lastig. maar die horen er ook bij. In het totaal zijn er na deze spelen c/a 4800 ceremonies geweest , met een gemiddelde van ik schat in 4 sporters.....dus ik denk 20000 gouden namen!
Ik vind wel dat het criterium moet zijn de naam waar je mee ingeschreven staat :-)
Frimu2
11 jaar geleden
@ Momopoyolo....., Ik heb inmiddels ook al een leuke bewerking gevonden......zie bijlage van de vraag nu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL ik mag nu ook alle zilveren en bronzen medaillewinnaars gaan doornemen ;)
Frimu2
11 jaar geleden
Nee hoor pelle, met het gemiddelde van 4 sporters bedoelde ik dat incl teamsporten er c/a 20000 personen een gouden medaille hebben ontvangen. Maar met nieuwe info moet dit gemiddelde geloof ik bijgesteld worden naar iets van 6....dus ongeveer 30000...... :-)

Antwoorden (1)

Als je bedenkt, dat de Griekse onderminister van arbeid NikOs NikOlOpOulOs een maandje geleden ontslag heeft genomen, dan zit het er dik in dat je voor een flinke hoeveelheid O's in namen toch echt bij de Grieken moet zijn. De beste man heeft ook keurig 5 O's in zijn naam. Helaas doet hij, voor zover mij bekend, niet mee in Londen.

http://www.nieuwslijst.nl/opmerkelijk/nieuwe-kabinet-griekenland-is-alweer-een-minister-armer_a4019480.html?l=section

Of er veel GOUDEN medaille winnaars zijn geweest met zoveel O's in de naam, dat weet ik niet. Maar de kans lijkt mij groot. Je kunt dat hier vinden:
http://www.olympischespeleninfo.nl/olympische-spelen-medaille-winnaars-831.html

Helaas bestaat die lijst uit ruim 800 verschillende sublijsten. Was het één grote lange lijst, die te downloaden zou zijn, dan zou een slim computer-programmaatje snel uitsluitsel kunnen geven.

Gelukkig schrijf je in je toelichting dat je ook genoegen neemt met minder dan goud. En dan heb ik er hier 2 voor je in de aanbieding:

Loannis Theodoropoulos won brons in 1896 bij het polsstokhoogspringen (ook al 4 O's in de tak van sport)
en in datzelfde jaar was het ook al raak voor zijn landgenoot Alexandros Nikolopoulos die ook een bronzen plak won voor gewichtheffen.

Als je denkt dat ik dit uit mijn duim zuig, dan neem ik je dat niet kwalijk. Google zelf even op b.v. Alexandros Nikolopoulos en je krijgt 54.000 hits. Naast de medaillewinnaar zelf, ook van mensen die nog nooit een gewichtje hebben opgetild of een polsstok hebben gezien ;-)

Toegevoegd na 8 minuten:
En natuurlijk maar hopen dat deze jongen goud wint. Want dan zitten we op 6! ;-)

Theodoros Chatzitheodorou
http://www.london2012.com/athlete/chatzitheodorou-theodoros-1116435/