Zijn er sporters die medailles gehaald hebben in compleet verschillende disciplines (zwemmen en hordelopen bijv.)?

Of die zowel op de olympische als de winterspelen een plak gehaald hebben?

Toegevoegd na 33 minuten:
Bij de eerste vraag bedoelde ik olympische medailles.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt ook mijlenver uit elkaar ja :D

Het beste antwoord

Als het gaat om olympische medailles:

Carl Schuhmann op de spelen van 1896
Medailles bij worstelen en turnen (brug; rekstok, sprong), maar op deze spelen ook deelnemerbij het gewichtheffen, atletiek (verspringen, kogelstoten, hink-stap-sprong) en op diverse turnonderdelen waarbij hij geen prijs won.