Ja, want ze roeien niet, dus fysiek hebben ze geen functie. Daarom kun je beter een klein en licht iemand nemen, zodat de andere acht roeisters minder gewicht vooruit hoeven te roeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is geen toeval. Omdat deze roeisters niet fysiek bijdragen aan de winst, is het belangrijk dat deze zo min mogelijk gewicht toevoegen. Immers, hoe zwaarder de stuurvrouw, hoe meer de andere roeister moeten verplaatsen en dat kost energie. Ze heeft geen spierkracht nodig voor haar functie in het team, dus is het beter voor de overige roeisters als de stuurvrouw zo licht en klein mogelijk is.