Zou ik nog kunnen badmintonnen op 16 jarige leeftijd?

Ik zou graag dit jaar gaan badmintonnen, maar ik heb dat nog nooit gedaan, ik hoop niet dat ik bij die kleintjes moet gaan badmintonnen, of mag ik bij mijn leeftijdgenoten spelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt morgen beginnen (als het niet al te hard waait). Vraag een vriend/vriendin of die twee rackets en een shuttle heeft, of koop ze zelf. En hup, aan de slag.

Antwoorden (4)

je kunt om te beginnen met een vriend/vriendin/broer/zus een beetje heen en weer spelen om te kijken of je het inderdaad leuk vindt.

als je het echt leuk vindt, zou je bij een club kunnen gaan en als je een beetje beter wordt kan je ongetwijfeld met spelers van jouw niveau gaan spelen, iets ouder of iets jonger, dat kan allemaal op een club, want je speelt voor de lol en als je goed wordt kan je ook nog misschien gaan wedstrijd spelen.

veel plezier !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je al snel te hard slaat voor die "kleintjes". Maar misschien kun je een vriend of vriendin overtuigen mee te gaan, dan heb je altijd een maat

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk kun je al gewoon thuis beginnen, maar op een club wordt je wel de techniek geleerd, ik neem aan tenminste dat je lessen gaat nemen
anneliez
11 jaar geleden
Mijn man heeft laatst informatie aangevraagd. Bij de badmintonvereniging wordt je ingedeeld naar leeftijd. Je speelt gewoon tegen anderen van jouw leeftijdsklasse en ze zijn altijd blij met nieuwe leden en zullen het jou snel leren.

Overigens is campingbadminton toch wel anders dan badminton in een sportzaal.

Bel of mail ze even en vraag hoe het bij de club in jouw buurt geregeld is, je hoeft echt niet bang te zijn dat je tegen 8 jarigen hoeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna elke vereniging heeft recreanten, die echt niet al te best zijn, maar gewoon voor de gezelligheid spelen.
Hier kun je gewoon bij aansluiten, en nieuwe leden zijn altijd welkom. Vaak kun je ook kosteloos een avondje meespelen, kijken of je het wat vind. Neem gewoon contact op met de vereniging in de buurt, vele hebben wel een website met informatie voor nieuwe leden.