Waarom blijft de trainer eerst nog in de buurt bij het onderdeel brug bij turnen van de Olympische Spelen?

Alle oefeningen worden alleen gedaan, maar bij het onderdeel de brug blijft de trainer vaak in de buurt. Is hij bang dat ze valt ofzo? En mag hij helpen met iets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het is niet zozeer dat hij bang is dat de turner of turnster zal vallen.
Het is wel zo dat hij heel precies de oefening kent en ook heel precies weet waar het gevaarlijkste stuk zit.
Een risico is er altijd wel.

Helpen mag hij niet.
Maar proberen een eventuele val wat op te vangen,
dat mag wel.
Je ziet ook dat die trainer op een gegeven moment weer een stukje terug gaat. Dan is het meest risicovolle gedeelte geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is, mocht de turner vallen, om de val nog enigszins te kunnen breken.

begin van de brugoefening kent extra risico, omdat er dan nog snelheid gemaakt moet worden.
AlphaLimaSierra