Hoe blijf het water helder in het opblaaszwembadje?

Kunnen hier b.v ook gloortabletten in?
Of is er een beter middel?

Toegevoegd na 3 minuten:
Tuin, water, schoon, helder

Toegevoegd na 41 minuten:
Sorry ik had het woord niet moeten vrkleinen, maar het is een Speedypool 3 meter doorsnee en 76 hoog. www.speedypool.com die laat je niet even leeglopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een klein opblaaszwembadje is, ververs je het water telkens. even leeg kiepen en nieuw water er in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is wel al afgedekt. thnx.

Het beste antwoord

Een klein opblaaszwembadje kun je het best elke dag, om de dag vullen.

Je houdt het het langst schoon door kinderen er niet met zonnebrand oid in te laten, een teiltje er voor om steeds eerste de voeten te wassen. Maar vies wordt het zeker met die hitte toch al snel.

Je kunt er wel chloortabletten indoen, maar in mijn ervaring heeft dat voor zo'n klein badje weinig zin. En zonder filterpomp zijn ook chloortabletten niet in staat alle vuil die troebeling veroorzaakt weg te halen. En het blijven chemicaliën ; vraag je HEEL sterk of of je dat wilt, als je ziet wat kraanwater hier kost (vrijwel niets).

Heb je een groter zwembad, dan is het een kwestie van een goede pomp. chloortabletten, en de hele dag testen wat de zuurgraad en chemicalieen toevoegen en met de hand grof vuil eruit scheppen. Dan kun je weken met hetzelfde water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zwembad is dus idd. flink groter, maar is het dan niet zo , gezien een eerder antwoord dat de gloortabletten het plastic aantasten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen zwembadJE, dat is een zwemBAD, waar minimaal een goede pomp bij hoort en chloorkorrels (of eventueel tabletten). De pomp doet het meeste werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jaren chloorkorrels in een dergelijk bad gehad, en met het plastic is niks gebeurd, hoor.
In een plastic / pvd kinderbadje moet je dat inderdaad niet doen, dat is heel ander materiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, top dank je wel!

Andere antwoorden (2)

Door het badje bij elk gebruik opnieuw te vullen. "Normale" zwembaden doen veel meer dan alleen CHloor toevoegen; ze filteren verwarmen etc. Dat kun je niet met je plastic badje. En chloor zal ook het plastic aantasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zal natuurlijk ook wel zo zijn, ja.
Mischien kunnen vijvertabletten ook?
Het is zo weinig water, gewoon schoon er in, is goedkoper en milieu vriendelijker dan chemicaliën of pompen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja met een klein badje is dat logisch.
Maar ik had opblaaszwembad neer moeten zetten, sorry hiervoor. Dank voor je aandacht hiervoor.