Waarom zit iedereen die de sport "schermen" beoefend vast met een koord aan de rug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.3K

Het beste antwoord

Vier lijnen, twee hoge en twee lage, verdelen het bovenlijf van de schermer in een achttal segmenten. De basisposities corresponderen met een achttal plekken op het bovenlichaam van de tegenstander. De eerdergenoemde quinte en octave zijn gericht op respectievelijk het gebied linksboven en het gebied rechtsbeneden op het bovenlichaam. Controle over het wapen wordt uitgeoefend met de vingers, dit om tegemoet te komen aan de subtiliteit.
Het gaat dus over de punten die je kunt behalen.
De draad is een stroomdraad die aan gaat als de tegenstander geraakt wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schermen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

dat heeft te maken met de puntentelling. Aan het zwaard ( degen) zit een knopje en die registreert via het koord ( is electrisch) wanneer iemand een punt scoort.

Toegevoegd na 56 seconden:
dat koord zit dus aan de computer en registreert wanneer de tegenstander het pak raakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Dan zal het een kwestie van tijd zijn dat dit ook draadloos kan, net zoals we ook draadloos kunnen internetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt maar voorheen hadden ze er een aantal die behoorlijk duur waren, maar men houdt zich er mee bezig. Hier een voorbeeld:
http://www.ece.gatech.edu/academic/courses/ece4007/07fall/ece4007l03/group07/Project%20Proposal.pdf