Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je sneller leren sprinten op een 'gewone' (verharde) weg?

Ik zou graag top sprintster willen worden maar weet niet hoe ik dat goed kan oefenen. Ik zit al op atletiek en vind dat heel leuk maar daar doe ik meerkamp. Ik heb daar ontdekt dat ik sprinten wel heel leuk vind en zou mij daar op willen vorderen. Ik kan niet veel meer gaan trainen dus zou het thuis moeten oefenen.

- Weet daarom iemand tips over sprints oefenen gewoon in de buurt?
- Wat je het best kan eten voor iemand die op weg is naar de top (hoopt ze)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
744

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je sneller wil sprinten moet je echt trainen, ga bijvoorbeeld vaker oefenen. Kies elke dag hetzelfde punt uit en ren zo snel als je kan zo kort mogelijk naar een ander punt. dit oefen je zoveel als je kan en vanzelf word je er wel beter in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snelle gewichtstraining op 60% van je maximale kracht. Van hellingen afsprinten voor een hogere topsnelheid. Startbewegingen oefenen. Voedsel met veel eiwit vitamines en stoffen als carnitine creatinine. Pure sprinters moeten weinig of geen duurlopen doen, alleen op explosiviteit/kracht/lenigheid/coordinatie.
Je hebt eigenlijk begeleiding nodig van een echte sprinter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding