Is het handig om al goed te kunnen te zwemmen voor je bij de Mariniers gaat?

Ik wil graag bij de Mariniers en lichamelijk ben ik volgensmij in orde. Ik maak me alleen zorgen over het zwemmen. Zwemmen is nooit mijn sterkste onderdeel geweest in iedergeval steek ik er niet boven uit.

Nou is mijn vraag is het handig om alvast te oefenen door af en toe baantjes te trekken of leer je het vooral in je opleiding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons in het zwembad is ook "zwemtraining voor volwassenen". Ik heb dat een paar jaar gedaan. Bij ons is het in overleg wat je daar doet. Wij hebben op een gegeven moment ons diploma zwemvaardigheid 1 daar gehaald, maar je kunt ook survival 1, 2, en 3 doen, dat is nog een stapje verder. Maar als je nu nog niet zo'n geweldige zwemmer bent, is dat wel zwaar. Zwemvaardigheid vond ik al best pittig, maar wel heel leuk om te doen, en ik heb nu eindelijk het idee dat ik goed kan zwemmen.

Antwoorden (4)

als je over een paar weken bij de mariniers zou beginnen, dan zou je nu iedere dag moeten trainen, baantjes trekken, onder water zwemmen oefenen, duiken naar de bodem, kortom alles oefenen oefenen en nog eens oefenen tot het allemaal dood normaal is voor je.

dat is wat je misschien zou moeten doen als je niet zo goed bent nu.

succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je met zekerheid zeggen dat het heel handig is om zo veel mogelijk en zo hard mogelijk te gaan zwemmen, voordat je naar de keuring gaat.
Het is gewoon een feit dat hoe beter jij voorbereid bent,
hoe makkelijker je door de keuring komt en hoe makkelijker de opleiding zal zijn.
Je leert niet zwemmen tijdens de opleiding en als je het niet goed genoeg kan, dan kom je niet door keuring.

Citaat: CIOSklanten met verstand van alle sporten en goedgetrainde lichamen vallen gewoon af, hoe is het mogelijk?
De eerste week denk je waar ben ik in hemelsnaam terechtgekomen, en dit is pas het begin. einde citaat.

Ik neem aan dat je alle sites over mariniers al gelezen hebt.

http://www.mariniers.info/index.php?op=viewpage&page=27

En natuurijk ga je naar de eerstkomende infodag:
De volgende infodag voor alle opleidingsniveaus (vmbo t/m wo) is op woensdag 18 juli. Je kunt je nu inschrijven voor deze dag. Wees er wel snel bij want het aantal plaatsen is beperkt!
http://www.werkenbijdemarine.nl/infodag/infodag-korps-mariniers/

Kijk ook naar films over de opleiding.
http://www.youtube.com/watch?v=iKt-y1eDLoo&feature=related
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet zeker al goed kunnen zwemmen. Je krijgt ook zwemtesten waarbij je baantjes moet trekken in overall en een (nep) geweer boven je hoofd moet houden.
Ook moet je reddend kunnen zwemmen. Is je techniek niet optimaal dan wordt die tijdens de opleiding wat bijgeschaafd maar als jij de test niet haalt heb je een probleem.Tijdens de opleiding en zeker als je de opleiding goed doorstaat... moet je rivieren kunnen overzwemmen met bepakking en aanlandingen doen vanaf zee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je moet heel goed kunnen zwemmen. Ik zou alvast oefenen in de sloot of bij een meertje met je 'oude' kleding aan. Bij de mariniers ligt de nadruk op de nautische en maritieme oefeningen. Met een roeiboot boven je hoofdlopen met volle bepakking het water in gaan en er uit lopen.
Je zwemprestaties moet je meten met kleding aan liefst met winterjas of zware kleding een kilometer zwemmen of door het water heen waden met een rugzak met gewichten.
Een kennis van mij is al 2 keer afgewezen en 'traint' nu voor de 3e toelatingsprocedure.
Succes!