wat is het verschil tussen een gewone hometrainer en een hometrainer ligfiets ? Train je er ook je buikspieren op? Op wat letten bij aankoop ?

Klopt het dat een hometrainer ligfiets , vriendelijker is voor je rug en gewrichten en dat je er tevens ook je buikspieren mee kunt trainen ( en dat niet gaat met een gewone hometrainer)? En op wat moet ik letten bij aankoop ? Er zijn immers zo veel merken en prijsklassen?

Toegevoegd na 20 uur:
misschien dat mijn vraag niet duidelijk was : maar ik vraaag me af wat het verschil zou zijn tussen trainen op een hometrainer fiets of trainen op een hometrainer zit/ligfiets?
Train je er andere spieren mee ? En met welke train je ook je buikspieren ?

Picture for question
11 jaar geleden
in: Sport
6.9K

Het beste antwoord

Er is zeker verschil,ik gebruik ze op de sportschool beide afwisselend.
Op de ligfiets is het prettiger voor je rug,maar voor je benen is het juist veel zwaarder,met name de bovenbeenspieren worden hier flink mee aan het werk gezet.

de gewone hometrainer train je ook je kuiten en achterbenen maar dus minder zwaar,ook al zet je hem op een zware stand. buikspieren ermee trainen heb ik op beide niks van gemerkt.
Denk dat je met aankoop van een gewone hometrainer moet opletten op de zitting,als je hem kan kantelen zal dat fijn zijn,sommige fietsen kan je niet eens met losse handen fietsen omdat je dan het gevoel hebt eraf te glijden en krijg je kramp in je armen.
met een ligfiets is de ruimte tussen je knieén en het stuur belangrijk,dat hij voldoende naar achter kan schuiven maar ook weer niet dat je benen helemaal overstrekken met het ronddraaien.
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
Bedankt voor je heel uitgebreid antwoordje ... Volgens technogym is het fietsen op een ligfiets beter voor je rug door de ondersteuning, doch als je een knie probleem hebt is dat juist meer belastend , dan is een gewone fiets meer aangewezen. Nu nog uitmaken welk merk? Er zijn er immers zo veel? Technogym, lifefitness, etc ...

Andere antwoorden (1)

Een hometrainer-ligfiets is ook gewoon een van de vele soorten hometrainers die er zijn. Er zijn fietstrainers, crosstrainers, roeiapparaten en noem maar op. Voor thuisgebruik noem je dit dus allemaal hometrainers. Je zult je dus eerst moeten verdiepen in de soorten die er zijn.