Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je de cap, die je draagt bij paardrijden, vervangen als je alleen maar in het zand terecht bent gekomen na een val?

Mijn dochter zit op paardrijden. Laatst was zij, in de bak, van het paard gevallen, zij viel in het zand.
Nu vragen wij ons af of wij nu een nieuwe cap voor haar moeten kopen of hoeft dat alleen maar als je op een harde ondergrond valt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, bij een zachte val is dat niet nodig. Wel bij een val op harde ondergrond of waarbij je hoofd echt een flinke klap maakt. En sowieso altijd wanneer er een barst of scheur of andere beschadiging in de cap is gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: +1 voor je antwoord. Lijkt me ook. Maar...
@Cavi: Als je er geen goed gevoel bij hebt?
Wat is het je waard. Ik vind dit zo'n gewetensvraag die je hier op GV neerlegt.

Andere antwoorden (3)

Met een harde val zou ik de cap vervangen ook al lijkt er aan de buitenkant niets te zien. Maar wanneer je alleen in het zand terrecht bent gekomen dan lijkt me dat onnodig. Een cap kan nogal prijzig zijn, lijkt me daarom ook best tegen een klein stootje te kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er ook een beetje aan of je echt met je hoofd op een hard iets valt, of dat je gewoon zacht op je rug valt in de bak. Je hoeft echt geen nieuwe cap te kopen bij zo'n lichte val.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een hele zachte val is geweest zou ik mij niet zo druk maken. Maar wel als het een behoorlijke smak is geweest. Door een harde smak kan de helm kleine barstjes vertonen die je misschien niet kan zien maar daardoor is de veiligheid wel weg, want bij een volgende val kan deze daardoor niet meer de volledige bescherming bieden.

En als je twijfelt moet je gewoon het zekere voor onzekere nemen en een andere kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Lora.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding