Is een halve liter magere melk drinken na een krachttraining in de fitness bevorderlijk voor de opbouw van spiermassa?

Ik train normaal gezien 4/5 dagen per week.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.9K

Het beste antwoord

Bovenstaande antwoorden zijn niet goed.

JA, kwark is een betere eiwitbron dan melk. Dus voor de rest van de dag raad ik melk aan.

Maar direct na het sporten, heb je suiker en SNELLE eiwitten nodig, de eiwitten in kwark zijn erg langzaam, daarom is kwark na de training niet ideaal.

Melk is veel beter daarvoor, snellere eiwitten en wat suikers.

Nog beter zou zijn melk met eiwitpoeder (eiwit shake).

Voor de rest is magere kwark wel heel gezond en een uitstekende eiwitbron. Alleen voor na het sporten is melk beter.

Vergeet natuurlijk ook niet goed erbij te eten, eventueel misschien verhogen naar 1 liter melk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK, ik nam tot sinds kort steeds een eiwitshake voor het ontbijt en na de training. (whey) Maar ik wil graag nu even een periode zien of het met simpelere middelen ook kan. (kwestie van weer even wat geld uit te sparen) Even na de training eet ik een stevige maaltijd: vaak kip met rijst/pasta, soms gewoon groenteschotel met biefstuk en aardappelen. Als dat wat gezakt is, drink ik nogmaals een halve liter magere melk. (= meestal 2 uur na de training) Magere kwark eet ik elke dag als ik train net voor het slapen gaan. (+- 250 gram)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, ja die whey shakes sochtends en na training zijn wel goed, snelle eiwitten, zuivere eiwitten en lekker veel op zich.
Maar ook uit normale voeding hoor je genoeg eiwitten te kunnen halen vind ik. Melk en eieren zijn lekker snelle eiwitten ter vervanging van eiwitshake. Al is die shake wel het simpelst dus het snelst, maar je kan echt wel zonder. Na de training vind ik de maaltijd belangrijker dan dat shakeje hoor, goede eiwitbron (vlees, vis, vleesvervanger, ei) en koolhydraten :) maar ik zou die melk liever VOOR de maaltijd drinken. Dan heb je die snellere eiwitten al binnen, half uur-uur later eten. magere kwark is vooral goed savonds ja, trage eiwitten voor in de slaap!

Andere antwoorden (3)

Ja, beslist. Magere melk is een uitstekende bron van proteine en die heb je nodig voor de opbouw van spiermassa.
Magere kwark zou nog iets beter zijn (bevat meer proteine per liter), maar niet iedereen vindt kwark lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja alle melkproducten en andere producten waar eiwit in zit bv eiwit shakes zijn goed voor de opbouw van je spiermassa dus ook na de krachttraining.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eiwitten innemen na het sporten is goed, maar melk is daar niet zo goed voor. Het bevat in verhouding niet zoveel eiwitten, en ook wat melksuikers.

Je kunt beter bijvoorbeeld wat magere kwark nemen, of Griekse yoghurt. Dit bevat meer eiwitten.
Of kijk eens op deze site, hier kun je zien van allerlei dingen hoeveel je moet eten om 20g eiwit binnen te krijgen: http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
De producten die bovenaan staan zijn in verhouding het beste.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van mij een + .weer een prima antwoord! keep up the good work !;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
Bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Griekse yoghurt! Met aardbeien! :-) +1