Is een halve liter magere melk drinken na een krachttraining in de fitness bevorderlijk voor de opbouw van spiermassa?

Ik train normaal gezien 4/5 dagen per week.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bovenstaande antwoorden zijn niet goed. JA, kwark is een betere eiwitbron dan melk. Dus voor de rest van de dag raad ik melk aan. Maar direct na het sporten, heb je suiker en SNELLE eiwitten nodig, de eiwitten in kwark zijn erg langzaam, daarom is kwark na de training niet ideaal. Melk is veel beter daarvoor, snellere eiwitten en wat suikers. Nog beter zou zijn melk met eiwitpoeder (eiwit shake). Voor de rest is magere kwark wel heel gezond en een uitstekende eiwitbron. Alleen voor na het sporten is melk beter. Vergeet natuurlijk ook niet goed erbij te eten, eventueel misschien verhogen naar 1 liter melk.

Ja, beslist. Magere melk is een uitstekende bron van proteine en die heb je nodig voor de opbouw van spiermassa. Magere kwark zou nog iets beter zijn (bevat meer proteine per liter), maar niet iedereen vindt kwark lekker.

Ja alle melkproducten en andere producten waar eiwit in zit bv eiwit shakes zijn goed voor de opbouw van je spiermassa dus ook na de krachttraining.

Eiwitten innemen na het sporten is goed, maar melk is daar niet zo goed voor. Het bevat in verhouding niet zoveel eiwitten, en ook wat melksuikers. Je kunt beter bijvoorbeeld wat magere kwark nemen, of Griekse yoghurt. Dit bevat meer eiwitten. Of kijk eens op deze site, hier kun je zien van allerlei dingen hoeveel je moet eten om 20g eiwit binnen te krijgen: http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/ De producten die bovenaan staan zijn in verhouding het beste.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100