Zijn er oefeningen voor in hele kleine ruimtes?

Ik ga (net als veel andere mensen) van de zomervakantie op vakantie naar zweden, en ik moet zo'n 12-16 uur in de auto zitten..
Naast de tijd te doden door slapen enz. Vraag ik me af of er nog oefeningen zijn (in ALLE categoriën) om te doen in de auto!
Ik zit naast mensen dus zoals jullie begrijpen is er echt weinig ruimte, het zou fijn zijn als jullie suggesties hadden!

Weet jij het antwoord?

/2500

- Je kunt een zogeheten chair dip doen (zie afbeelding). Zet je handen onder je kont, en dan een stukje omhoog en weer omlaag. Wil ook wel in de auto. - Bilspieren kun je trainen, telkens aanspannen en ontspannen tijdens het zitten. - buikspieren kun je ook trainen, rechtop zitten zonder de leuning aan te raken, en dan je benen wat intrekken richting je borst. Dit voel je als het goed is in je buik. En natuurlijk bij elke pauze even wat rondjes rennen op de parkeerplaats, beetje joggen, rekken en strekken. Je kunt ook de chair dip doen bij een picknickbankje, of een incline pushup: http://pilatesmastery.files.wordpress.com/2012/03/inclinepushup.jpg Toegevoegd na 57 seconden: Je kunt ook een paar kleine halters meenemen en bijvoorbeeld bicep curls doen :) Toegevoegd na 1 minuut: En vooral veel plezier gewenst en lekker genieten tijdens je vakantie.

onderstaande tips zijn voor in het vliegtuig. In de auto werken ze misschien ook wel, gewoon proberen Zet je hielen op de vloer en trek je tenen zo ver mogelijk omhoog. Beweeg je tenen daarna weer naar de vloer. Trek je hielen omhoog en houd je tenen op de vloer. Beweeg je hielen daarna naar de vloer. Til je voeten ongeveer tien centimeter van de vloer en maak een cirkel. Eerst linksom en daarna rechtsom. Til je been iets omhoog en duw dan je been met je hand naar beneden, terwijl je tegelijkertijd je been tegen je hand probeert te duwen. Wissel daarna van been. Beweeg je schouders naar voren, naar achteren en omhoog. Leg je ellebogen op de leuningen en breng afwisselend je rechter- en linkerhand naar je borst. Kantel je stuitje naar onderen in de stoel en buig tegelijkertijd je rug iets naar voren. Span je onderrug en je bekkenspieren twee seconden en kantel dan terug. Strek je linkerarm recht naar voren en pak met je rechterhand je linkerelleboog vast en druk vervolgens de gestrekte linkerarm langzaam naar de rechterschouder. Doe hetzelfde met de rechterarm. Ontspan je schouders en laat je hoofd langzaam naar je rechterschouder zakken. Buig daarna het hoofd rustig terug en beweeg langzaam naar de linkerschouder.

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/gezond-op-vak...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100