Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de hartslagmeter van het ene merk gebruiken bij een sporthorloge van een ander merk?

Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge met GPS ( wordt waarschijnlijk een Garmin of Nike). Het valt me op dat de losse hartslagmeters nogal prijzig zijn. Ik heb nog een borstband liggen van mijn huidige sporthorloge, maar dat is een Polar (T21). Kan ik die ook gebruiken, of moet het er een van hetzelfde merk zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Polar werkt op de freq. 433,5-433,995 MHz - op dit stukje band kom je wel vaker medische prof-apparaten met hun specifieke hartgeratel tegen, maar ook 433,500 is een uitluisterfreq. van gelicenteerde zendamateurs: voor hún tot max. 50 Watt aan rf-vermogen. Zij weten dit en houden hier goed rekening mee.
Bij GPS worden meestal WiFi-frequenties gebruikt, zo rond de 2300 MHz. Het voordeel hiervan is dat een veel kleinere antenne is benodigd: vaak is de 'borstband' nu niet veel meer nog dan wat plakkertjes en een kastje ter grootte van een dikke munt: draagt wel héél wat prettiger dan een knellende borstband - maar de WiFi-band zit wel overvol! Gemiddeld heeft nu al elk 5e huis wel een stralende hub in zijn meterkast zitten...
De vraag moet dus ontkennend worden beantwoord - maar niets houdt u tegen om in de winkel een borstband (met volle batterij) onder uw hemd te dragen en dan een ander merk uit te proberen. Polar kent overigens ook kloonmerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Licht eraan of het beveiligd is met een code. Ongecodeerde kun je wel gebruiken anders niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding