Wat is de meest effectieve vecht/verdedigingsport?

Je hebt vele soorten vechtsporten. Ju Jutsi, Judo, Kick boksen, traditioneel boksen enz..
Maar als de beste Kickboxer het zou opnemen tegen de beste Karateman wie delft dan het onderspit?
Bestaat er een superieure vechtkunst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Het beste antwoord

Het meest effectief (in mijn ogen) zijn Ju Jutsu, Tai Jutsu, Hapkido en dat gekombineerd met Thai Boxen.

De eerste drie geven veel handvaten voor close-combat-fighting het Thai Boxen geeft je heel veel ervaring in sparren in incasseringsvermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me aannemelijk, bedankt!

Andere antwoorden (9)

De meest verheven oefening voor gezondheid en zelfverdediging is Tai Chi Chuan. En dan prefereer ik persoonlijk de Yang style.

De basis van deze gevechtskunst is het vermijden van het gevecht ;-) En, natuurlijk, het gevecht winnen als je het dan toch moet voeren.

Ik zoek nog even het filmpje er bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze is vooral grappig : http://www.youtube.com/watch?v=0W1ym3yggR4

Toegevoegd na 11 minuten:
* dit is het goeie filmpje over tai chi, en als je goed kijkt, kun je zien dat het bij tai chi om werken met energie gaat, terwijl bij kung fu en boksen ligt de overwinning in kracht. Echter, tai chi wint altijd. dat is eigenlijk het best bewaarde geheim van tai chi ;-)

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=Mc4YKgNpyBc

Toegevoegd na 20 minuten:
* en hier, om de effectiviteit van Tai Chi nog even te illustreren : http://www.youtube.com/watch?v=ylVvk52Wbd0

en, het zijn oude mannetjes he? vergeleken met die jonge sportschoolbinken in de karateschool tegenwoordig dan he?
Hier kun je wel aan zien hoe het werkt in de praktijk bij mensen die het hun hele leven al doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen...

Moet je wel een confrontatie aangaan altijd, is weglopen en heel hard niet soms de allerbeste optie?

Maar er is NIET een vechtkunst die ze allemaal kan verslaan, dat is er gewoonweg niet... Want dan moet je gaan uitbreiden, het vechten tegen kogels enz enz...

Wegrennen is vaak de allerbeste optie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook
Ik ga voor Aikido. Hierbij maak je gebruik van de kracht die een ander gebruikt in zijn aanval waardoor je door relatief weinig inspanning iemand naar de grond kan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je interesse er in ligt dan Aikido. Verder ben ik het eens met Xinix, weglopen, zorgen dat je niet hoeft te vechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leger van Israel maakt gebruik van krav maga een soort vechtsport die er alleen maar opuit is om de tegenstander definitief uit te schakelen met elementen van alle bekende vechtsporten,maar ook hier ligt het eraan hoe gedreven en getraind de beoefenaar is en natuurlijk zijn tegenstander.
Dit geld natuurlijk alleen in ongewapende strijd ,als er wapens bij komen kijken is de uitslag nooit te voorspellen,al is gedrevenheid en vastberadenheid altijd een voorrwaarde om welk gevcht dan ook te winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UFC! Daar komen veel takken van vechtsporten samen. Er wordt op de grond gevochten, staand, liggend. Meestal een redelijk bloedige aangelegenheid om te kijken maar de snelheid en effectiviteit van die gasten is bizar!

Chuck Liddell is een bekende!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeilijk om al die vechtsporten op een hoge niveau te beheersen. Het beste lijkt me daarom thai-boksen.
Is meer een vechtsport dan verdediging sport en meestal, niet altijd, is aanval de beste verdediging.
Daarnaast als je een jaar goed doet thai-boksen dan heb je al bijna alles onder de knie, alleen nog de details bij werken zoals sneller, sterker worden & snelle combinaties kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van Krav Maga. De Israelische vechtkunst door vele geheime diensten, Israelische commando's en politiediensten ter wereld gebruikt. Niet zo bekend maar zeer effectief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Judo. Ik heb het op school met gym gehad. Ik vocht met mijn zus. Ze had gewonnen met een moeilijke worp, dat er nogal pijnlijk eruit zag, maar het deed geen pijn. Judo is makkelijk zou je zeggen maar dat is het niet!

Toegevoegd na 11 minuten:
hier heb je nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=be-BoM-WokY&translated=1
Bronnen: