Voor tijdelijke opstellingen (bbq bijvoorbeeld) geldt een maximale lengte van 10 meter.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de website bezocht. Bedankt.

Andere antwoorden (5)

Aangeraden wordt de lengte van de gasslang te beperken tot een meter. Langer mag natuurlijk, maar normaal gesproken geldt: hoe langer, hoe meer kans op beschadigen en lekkage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een slang mag niet langer zijn dan 1 meter en aan elke kant moet hij voorzien zijn van een deugdelijke aansluiting, bijvoorbeeld door een slangklem, zodat losraken is uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een advies zegt ook de fles niet te dicht bij de BBQ te zetten en dan lijkt me een meter toch wel erg kort!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een slang mag nooit langer zijn dan een meter. Moet hij verder weggezet worden dan moet je hem verlengen met koperen gasleiding dus slang buis slang en dat alles met deugelijke aansluitingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich maakt de lengte bij gassen weinig uit, vanwege de lager viscositeit is de stromingsweerstand in een slang verwaarloosbaar. De enige overweging is dan de kwetsbaarheid van de slang voor beschadiging (struikelende mensen, meubelstukken, bestek en zo.)