Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat als ik heb gesport, en ik neem even een pauze en ik wil weer gaan sporten, ik weinig kracht heb, tril en me licht in mijn hoofd voel?

Als ik heb gesport (flatland bmx, dat is vooral op 1 wiel rijden) en het gaat heel goed en ik neem even een pauze waarna ik weer ga bmxen, ik steeds begin te trillen, ik me licht in mijn hoofd voel, weinig kracht kan zetten en ik steeds bij het bmxen val, terwijl het eerst heel goed ging?
Ik gebruik dexamfetamine, dat verminderd mijn honger en dorst heel erg. Toch probeer ik met moeite te eten ookal heb ik geen honger zodat ik niet te weinig eet. Kan het zijn dat ik te weinig heb gegeten of gedronken? Ik drink ook best weinig dus daar kan het misschien aan liggen. Wat denken jullie Wat het is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Trillen, licht in je hoofd en duizelig en/of zweten zijn vaak symptomen van te weinig eten.
BMX is best intensief, je lichaam heeft dan extra voeding nodig.

Het is goed dat je toch eet ook al heb je niet zoveel honger, je lichaam geeft hiermee aan dat het meer eten nodig heeft.

Dus probeer meer te eten voor je gaat sporten, en zorg ook dat je gelijk wat eet als je klaar bent met sporten. BMX is vooral cardio, dus na die tijd genoeg drinken en vooral koolhydraten met wat eiwitten eten.
Bijvoorbeeld:
- granenvlokken met melk en een banaan
- brood of toast met Huttenkase en jam
- een glas chocomelk.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ongeveer 1-2 uur voordat je gaat sporten een goede maaltijd, het liefst ook een mix van koolhydraten en eiwitten. Ik weet niet wat je nu eet voor het sporten, maar je lichaam geeft met het trillen en duizelig worden aan dat dat niet genoeg is.

En probeer ook meer water te drinken op een dag. Minstens 1 1/2 liter. Zet anders een paar keer een wekker op je telefoon, wekker gaat af -> glas water drinken.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De combinatie zwaar sporten en niet eten gaat niet samen. Je lichaam moet wel voldoende brandstof om al die arbeid te kunnen verrichten. Dat is bij jou duidelijk niet het geval. Goed eten en drinken een uur voordat je gaat sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik je goed begrijp is je conclusie is dat dit een soort symptomen zijn van dat ik niet genoeg heb gegeten of gedronken?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding