Als ik spierpijn heb op een bepaalde plek in mijn lichaam, kan ik dan gewoon een andere plek trainen of kan ik beter helemaal rusten?

Ik heb op dit moment erg veel last van mijn kuiten, omdat ik woensdagavond naar de sportschool ben geweest. Ik doe mee aan een soort 'challenge' op internet en wil dus in beweging blijven. Kan ik bijvoorbeeld gewoon mijn buik- of armspieren blijven trainen, cardio-oefeningen doen of kan ik beter rusten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk kun je andere spieren trainen, daar is niks mis mee. Het schijnt zelfs dat je ook je benen door kunt trainen. Pas nog een artikel gelezen over een onderzoek dat bij atleten was gedaan. Het bleek dat, zelfs als ze gewoon doortrainden bij spierpijn, ze toch spiermassa opbouwden.

Het beste antwoord

Je kan lekker blijven trainen. Gun je benen 1 of 2 dagen rust. De rest van je lichaam kan je gewoon trainen.
Cardio oefeningen kan je ook gewoon blijven doen, dit is zelfs beter. Hierdoor worden de stoffen die voor spierpijn zorgen afgevoerd waardoor de spierpijn overgaat. Probeer het wel rustiger aan te doen met de cardio oefeningen en overdrijf het niet.
Luister naar je lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je 2 a3 dagen spierpijn hebt kan je eigenlijk wel gewoon trainen. Alleen vind ik dat je best lang spierpijn hebt. Probeer als je gaat trainen, voor al als je gaat challenge eerst een goede warming-up te doen. En na de training ook even een cooling-down.