Hoe krijg ik mijn love handles vermindert?

Ik ben al een tijdje bezig om mijn buik platter te krijgen.
Dit door beter/gezonder te eten, 3 keer per week hard te lopen, 1 avond per week te dansen en elke dag buikspieroefeningen met de daily ab workout app.
Dit gaat allemaal goed en heb het idee dat ze voorkant van mijn buik platter en steviger aan het worden is alleen de zeikant (love handles) veranderen niet terwijl die ook nog een stuk strakker mogen van mij.
Dus nu mijn vraag hoe train ik de love handles ook mee?

Ik snap dat iedereen zijn lichaam anders is en dat sommige mensen bredere heupen hebben en nou eenmaal breder zijn. Maar bij mij zit er een laag vet die ik wil verminderen, en ik wil het allemaal wat strakker hebben.

Alvast bedankt!
Liefs,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

je bent zo te horen al heel goed bezig.
Mag ik vragen wat je momenteel op een dag eet? Misschien kun je daar nog wat aan verbeteren.

Het hardlopen is goed, voeg ook wat krachttraining toe. Meer spieren = meer vetverbranding. Wissel je cardio en krachttraining af.

Elke dag buikspieren zou ik niet doen, liever om de dag, en dan de oefeningen wat zwaarder maken. Doe niet elke keer dezelfde oefening, maar de ene keer plank, dan side plank, dan sit-ups, dan bicycle etc. Blijf je lichaam uitdagen.

Focus niet alleen op je buik, je rugspieren en de rest van de spieren in je lichaam moet je ook meetrainen.

En hoe lang ben je bezig met deze gezondere manier van leven? He resultaat is er niet binnen een paar weken, maar gaat geleidelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
En draag je wel kleding die je goed past? Als je een lage, zeer strakke broek draagt, heeft iedereen wel lovehandles.
Kies kleding die bij je figuur past, en realiseer je dat een klein laagje vet op de buik over het algemeen bij een vrouw hoort.
De kans is klein dat het echt een wasbordje word, of superstrak als die fitnessmodellen. Daarvoor moet je echt heel erg op je voeding en sporten letten, bijna onmogelijk voor de meeste personen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Deze dame probeerde als test om haar vetpercentage lager te krijgen om er als fitnessmodel uit te zien en beschrijft haar ervaringen: http://gokaleo.com/?p=431

Toegevoegd na 13 minuten:
En hier is een dame die meedeed aan een Bikini Competition en verteld wat ze allemaal moest doen om er zo uit te zien: http://blogilates.com/best-of/hard-work-it-pays-off
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk mag je dat vragen,
Op aanraden van onder andere jou ben ik begonnen om s ochtends granen vlokken te eten met melk en magere yoghurt. Wat ik eerst een nachtje in de koelkast heb laten staan.
Bevalt me super! S Middags 4 of 5 donker bruine boterhammen, met sesamzaadpasta, witte amandelen pasta, geitenkaas, jonge kaas. Dit wisselt een beetje.
En 2 of 3 sneden peperkoek met laagje boter ben ik gek op (eigenlijk geen idee of dat wel goed is) Tussendoor stuk fruit groente of perperkoek.
meestal Wortel, kiwi, appel meloen of komkommer ofzo. Savonds eet ik meestal wat de pot schaft,
Meestal is dat salade met aardappels groente en vleesvervanger.
( Wel met cocosolie of olijf olie.)
Als toetje yoghurt, meestal zonder iets of soms met fruit of honing. Meestal is dat het maar soms bij het tv kijken nog appel met kaneel, ongezouten nootjes , of zelfgemaakte popcorn zonder iets erbij. Verder drink ik tussen door water en groene thee,
Al moet ik hier wel op letten want drink soms nog te weinig.
Ow en ik eet heel veel kauwgom ben ik zowat verslaaft aan.. Aan kleding licht het niet, daarin valt het niet op het is meer als ik gewoon zo in de spiegel kijk zeg maar, ben ook echt niet te dik maar het mag wel net wat strakker van mij. Weet je ook oefeningen voor rug spieren die ik gewoon thuis kan doen? Ik doe dit nu ongeveer 2 maandjes denk ik dus is ook nog niet zo lang maar heb niet het idee dat er ook maar beetje verschil is met de zeikant van mijn buik. Terwijl ik de voorkant van mijn buik wel strakker zie worden. Dankje voor de reactie en de site's ga ik zo bekijken. Liefs,
Ritsuka
11 jaar geleden
Dank je voor de reactie :) - Ontbijt is prima :)
- Lunch is ook goed, je zegt bruin brood, ik ga ervan uit dat het volkorenbrood is. Probeer ook eens een broodje met magere vleeswaren, en iets minder vaak kaas (het is erg lekker, maar ook wel een beetje vet).
- Peperkoek is vooral veel suiker, en maar weinig andere voedingsstoffen. Probeer dit iets te minder, in plaats daarvan kun je een salade eten bij de lunch, of wat lekkere knabbelgroente.
- Tussendoortjes ook prima! Je kunt ook een gekookt ei nemen, of een handjevol ongezouten nootjes. Ook lekker.
- Avondeten ziet er ook prima uit :)
- Lekker een bakje yoghurt als toetje is ook goed.
- Snack 's avonds is ook prima.
- Meer water drinken is inderdaad wel aan te raden. Probeer in elk geval 1,5 liter te drinken. Zet anders een alarm op je telefoon dat je het niet vergeet. Elke keer als alarm gaat, tijd voor glas drinken. Je kunt nu dus wat oefeningen aanpassen, en krachttraining toevoegen zoals ik al zei.
De voorkant van je buik is al strakker, gefeliciteerd! Dat is al hartstikke goed. Sommige delen van je lichaam blijven het langste vet houden, je zult dus nog even geduld moeten hebben en je oefeningen wat zwaarder maken voordat je daar echt resultaat gaat zien. Hier zie je een paar voorbeeldoefeningen om je rug te trainen: http://www.womenshealthmag.com/fitness/back-exercise
http://www.womenshealthmag.com/fitness/get-rid-of-back-fat
Het is belangrijk om die spieren mee te trainen als je met je buik bezig bent. Die spieren samen vormen een soort corset om je lichaam in vorm te houden, ze dienen in balans te zijn.
Ritsuka
11 jaar geleden
En de schema's zoals op de genoemde sites staan zijn voorbeelden he. Die dames hebben echt elke dag keihard getraind en heel streng eetschema aangehouden om er zo strak uit te zien. Dit zijn geen schema's die gezond zijn voor lange tijd.
Om te laten zien dat je je niet moet gaan vergelijken met de modellen in mode en fitness- bladen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bedankt voor de reactie's! Ik ben vegetariër vandaar dat ik geen vleeswaren op mijn brood eet, daarom heb ik nu ook sesampasta en witte amandelen pasta bij bio winkel gehaald omdat ik eerst echt letterlijk alleen kaas at omdat ik niet wist wat ik nog meer kon eten.
Volgens mij is het meestal wel volkorenbrood ja.
Jammer van de peperkoek ga ik dit proberen te minderen, is er geen recept waar ik het zelf kan maken maar dan zonder suiker ? Gekookt ei als tussendoortje vind ik eerlijk gezegd niet zo lekker.. maar ongezouten nootjes wel al moet ik dan wel oppassen dat het er niet teveel worden. Dat is idd wel een idee ja wekker zetten ga ik gelijk is proberen. Oke dan ga ik ook mijn rug proberen te trainen, maar weet je ook nog goede oefeningen voor zeikant buik ? want ik weet er eerlijk gezegd niet zo veel. Ik heb je site's gelezen en idd wat hebben die meiden er veel voor moeten doen! Al moet ik wel zeggen dat ik ze allebei een heel mooi lichaam vind hebben.
Maar zo dun vooral van de meid van de bikini competitie vind ik te dun voor mezelf zo extreem hoeft het niet en zal het ook niet worden.
Want zoals die vrouw zegt dat ze er hemeurig en moe van werd en daardoor ruzie met haar man en kinderen kreeg vind ik wel echt ver gaan.
Ik wil het op een gezonde manier allemaal even net wat strakker hebben. En daar wil ik ook echt mijn best voor gaan doen.
Ik vind trouwens die proteïne pannenkoek er wel heel lekker uitzien ! Heb je trouwens nog tips hoe ik krachttraining thuis kan doen? Of zou ik daar echt voor naar de sport school moeten? Want heb al een ( hele tijd geleden )veel aan fitness gedaan maar op een gegeven moment word ik zoiets beu.. Liefs,
Ritsuka
11 jaar geleden
Ah, ik wist niet dat je vegetariër bent, dan word vlees inderdaad wat lastig, haha.
Ik ben niet zo bekend met vegetarisch broodbeleg, maar met even googlen vond ik al deze 2 sites: http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/9097-de-wondere-wereld-van-vegetarisch-broodbeleg
http://www.dezonnekeuken.be/pagina32.html
Als je even verder zoekt vind je vast wel meer dingen als alleen kaas :) Oefening voor zijkant buik: de side plank is een hele goeie. http://www.youtube.com/watch?v=wqzrb67Dwf8 Die pannekoeken zijn erg lekker, ik heb ze wel eens gemaakt met vanille eiwitpoeder, hmm! Krachttraining kun je makkelijk zelf doen. Je hebt oefeningen met je eigen lichaamsgewicht, zoals pushups, squats, plank etc.
Als je daarnaast nog een gewichtenset koopt (2, 3 en 5 kilo, zoiets) dan kom je al een heel eind.
Je kunt ook al trainen met grote colaflessen gevuld met water of zand. Wel dop goed dichtdraaien! Heb je een iPhone of Android telefoon? Download dan de Nike Training Club app. Hier vind je goeie kant en klare trainingen, met instructiefilmpjes per oefening.
Ritsuka
11 jaar geleden
Recept Peperkoek zonder suiker: http://www.smulweb.nl/recepten/1055119/Ontbijtkoek-zonder-suiker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tnx voor al je goede tips en hulp!
Ik heb een android telefoon dus ik ga de app zeker uit probren. En binnenkort ga ik de pannekoeken en peperkoek proberen te maken yammie! Liefs,
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen probleem :) Kijk ook eens of er een Tabata app is. Tabata wil zeggen dat je eerst 20 seconden zoveel mogelijk herhalingen doet van 1 oefening (wel letten op houding), dan 10 seconden rust. Dat word herhaald tot je bij 4 minuten bent. Leuk om in korte tijd intensief bezig te zijn. Voor meer vragen mag je ook altijd PB sturen.