Mag je bij een voetbalwedstrijd je bal op je shirt leggen en dan het hele veld overlopen met de bal op je shirt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.9K

Antwoorden (4)

nee je shirt moet in je broek zitten.dus dan kan het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bal moet bespeelbaar blijven, daarom zal de scheidsrechter fluiten. Ik denk zelfs als je de bal op je hoofd of schouder stillegt. Even de bal op je voet houden is wel toegestaan dacht ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee want dat valt onder klemmen en dat is verboden met voetbal. Net als je bv in een duel de bal tussen je benen klemt zodat de tegenstander de bal niet kan pakken, mag ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voetbal is VOETbal. De bal wordt in principe met de voet gespeeld.
Sommige andere lichaamsdelen zijn toegestaan, m.n. borst en hoofd. Arm en hand zijn nadrukkelijk uitgesloten. Of je een shirt om je handen hebt doet er niet toe. Een keeper (met handschoenen dus) die buiten het strafschopgebied de bal oppakt krijgt ook een vrije trap tegen.