Wat is het verschil tussen de oude (2006) start to run 5-10km podcast van Evy en de nieuwe (2011) keep running podcast van Evy?

Ik twijfel of ik de nieuwe versie zal aanschaffen. Heeft iemand ervaring met beide versies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou gewoon de nieuwe doen, ik denk dat het vooral nieuwe muziek is. Nooit geluisterd trouwens, ik gebruik een gratis app

Antwoorden (1)

Ik heb ervaring met beide programma's en ik vind de 2011 versie een veel betere opbouw hebben.
Bij de 2006 versie is de eerste week al zo zwaar dat ik verschillende mensen ken die het vrij snel opgegeven hebben.

Als je in het verleden al vaak hardgelopen hebt, dan zul je 2006 waarschijnlijk een prima versie vinden. Voor diegenen die helemaal voor het eerst wat aan hardlopen gaan doen en weinig tot geen conditie hebben is 2011 een betere versie, omdat die wat geleidelijker van opbouw is.

Voorbeeldje week 1 2006:

Les1: Twee keer 1 minuut lopen afgewisseld met 2x 1 minuut wandelen, gevolgd door twee keer 2 minuten lopen afgewisseld met twee keer 2 minuten wandelen en als uitsmijter één keer drie minuten lopen.
Bij les 2 en 3: één keer 1 minuut lopen en wandelen, dan twee keer 2 minuten lopen en wandelen en dan direct twee keer 3 minuten lopen en wandelen.

In de 2011 versie hoef je pas in de tweede week 3 minuten te lopen.