beste vechtsport voor iemand met geen conditie?

hyee
ik zoek dus een vechtsport waar je kan beginnen als je weinig tot geen conditie hebt.
want ik heb niets van conditie en zou graag wat weer fitter :D
alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt er vanzelf conditie van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen denken om voordat je aan een vechtsport begint eerst je conditie op te bouwen. Meld je aan bij een sportschool en ga daar bezig met cardio-training. Of ga zelf aan de slag met joggen. Rustig beginnen natuurlijk, niet helemaal kapot maken, vinden je spieren niet lekker.

Het beste antwoord

Begin met die sport die je leuk vindt. Die kun je namelijk volhouden. In het begin zal het zwaar zijn omdat je, zoals je zegt, niet veel conditie hebt. Maar als het volhoudt en regelmatig blijft trainen, dan komt die conditie vanzelf.
Als je kiest voor de sport die je niet zo leuk vindt, zul je het erg moeilijk hebben om het vol te houden en dus ook moeilijk om conditie op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt :D

Andere antwoorden (4)

Tai Chi de voorloper van Kung Fu. Een " echte" vechtsport is erg belastend voor iemand zonder conditie, omdat alle vechtsporten tamelijk "explosief" zijn, en je dus weinig gelegenheid hebt je energie te verdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tekken 5! .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is judo een goed idee.
Judo is een sport voor iedereen. Voor jong en oud en voor zowel meisjes als jongens. Duizenden judoka's beoefenen in de recreatieve sfeer met veel enthousiasme de judosport.

Maar ook Aikido is goed.
Aikido is een sierlijke en effectieve budovorm voor jong en oud. Deze Japanse zelfverdedigingskunst kan zowel door dames als heren op elke leeftijd beoefend worden.

In veel plaatsen is wel een judoschool of een sportschool waar judo gegeven wordt.
En een goede judoschool heeft ook een beginnersgroep.

De Judo Bond Nederland (JBN) staat voor aikido, jiu-jitsu en judo.
http://www.jbn.nl/cDU1_default.aspx

Ga gewoon eens kijken bij de mogelijkheden bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Capoeira of zo iets, daar hoef je niet veel conditie voor te hebben, maar het is denk ik meer een verdedigingssport