welke top nederlandse top voerbal wedstrijd kan ik bijwonen zonder gedoe met club passen en verplicht vervoer en andere gekkigheid?

Ik wil.dus gewoon een keer een spannende voetbal wedsrijd bijwonen nu begrijp ik dat bv ajax feijenoord onmogelijk is omdat je daar voor een stadionpas oid nodig hebt.maar welke wedstrijd zou wel kunnen.het gaat mij er dus om dat ik graag een keer de sfeer van een vol groot stadion wil meemaken bij een voetbal wedstrijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feyenoord - excelsior. Zaterdag avond aanstaande. Je moet eens in je leven de kuip savonds hebben gezien. En dit kan zonder een clubkaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feyenoord - excelsior. Zaterdag avond aanstaande. Je moet eens in je leven de kuip savonds hebben gezien. En dit kan zonder een clubkaart

Antwoorden (2)

Het is geen enkel probleem om aan een kaartje te komen voor een voetbalwedstrijd. Het enige wat mis kan gaan, is dat als je b.v. bij een topper Ajax-Feyenoord een paar dagen voor de wedstrijd aan een kaartje wil komen, alles is uitverkocht, of dat je je blauw betaalt.

Bij "gewone" wedstrijden kun je bijna altijd een kaartje kopen, en je hebt niets te maken met "gekkigheid" als verplicht vervoer. Zo'n combi-ticket kun je meestal ook niet kopen als je geen seizoenskaart of clubkaart hebt. Je wordt ook heus niet in een supporterstrein gestopt, als je teminste geen al te grote verzameling petten, toeters en spandoeken bij je hebt. En dat zal vast niet, als je voor de eerste keer naar een voetbalwedstrijd gaat.

Google zelf even op een club die je aanspreekt, in combinatie met kaartjes. B.v. "Feyenoord kaartjes" of "FC Utrecht kaartjes". Al die sites geven uitvoerig informatie hoe, waar en of je aan kaartjes kunt komen. Vaak zie je b.v. staan dat de verkoop voor clubkaarthouders 2 dagen eerder begint, dan die voor de niet-clubkaarthouders. In veel gevallen zul je dan nog ruim op tijd zijn.
Veel plezier!

De link hieronder, dàt is dus de uitzondering op dit verhaal ;-)
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/article/detail/2981120/2011/10/21/Met-het-gezin-naar-Ajax---Feyenoord-981-euro.dhtml

Toegevoegd na 6 minuten:
vreemd....... de link werkt niet........
deze wèl
http://tinyurl.com/3jgsaq9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feyenoord-graafschap is evenduur als feyenoord-ajax hoor en als je gewoon op tijd een kaartje koopt is er niks aan de hand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudewets gked antwoord waarvoor mijn dank +1
Na het lezen van het onderstaande antwoord dien ik even in te springen ..... Ik bezoek sinds 40 jaar allerlei (inter)nationale wedstrijden. Waardoor ik veel ervaring met het verkrijgen van voetbalkaartjes heb. Laten wij als eerste de enige clubs met grote stadions (50.000 toeschouwers +) onder de loep nemen. Te weten Ajax en Feyenoord. Bij beide clubs zijn de meeste plaatsen reeds bezet door seizoenskaarthouders. De resterende vrije kaarten kan je via de club, www.ticketbox.nl en Primera shops (rookwaar / tijdschriften) kopen. Daarvoor dien je sowieso wel een clubcard te bezitten. Voordat de kaarten in de vrije verkoop komen (dan is het je beurt zonder clubcard), zijn alle kaarten reeds lang verkocht. Kortom bij Ajax en Feyenoord zal je nooit een topper zien. Wil je voetbalsfeer in deze stadions proeven, dan raad ik je de oefenwedstrijden van Oranje in een van de reeds genoemde stadios aan. Voor de oefenwedstrijden zowel Bulgarije als tegen Noord-Ierland heb ik probleemloos een aantal kaartjes kunnen kopen. Zoals je weet, hebben wij momenteel een top zes in de Ere-Divisie, die strijdt om het kampioenschap. En bij alle zes clubs (Ajax, AZ, Feyenoord, SC Heerenveen, PSV en FC Twente) zijn clubcards verplicht. Bovendien hebben vier clubs relatief kleine stadions (AZ, SC Heerenveen, PSV en FC Twente), waardoor vrijwel alle kaartjes / plaatsen door seizoenskaarthouders zijn bezet. De enige bruikbare tip, die ik je geven is, neem contact op met de bezoekende clubs (zo doe ik dit zelf ook al jaren). Dus als bijvoorbeeld NEC naar de Amsterdam Arena gaat of VVV Venlo naar de Kuip, dan zijn er in het uitvak veel plaatsen vrij. Misschien kan je zo aan je kaarten komen. Veel succes !