Kan mijn broertje scuba diving? Hij heeft twee keer buisjes gehad.

Of krijgt hij dan weer oorpijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Stel die vraag op site van Duiken Magazine (wellicht zijn er nog andere) . Tevens staan er nog andere links op die site.
Ze zijn gespecialiseerd in duikmedische vragen.
Een gemiddelde KNO-arts niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O bedankt :) even proberen

Andere antwoorden (1)

Dit kun je het beste even aan de oorarts van je broertje vragen. Hij weet hoe het precies zit en kan je het beste antwoord geven op je vraag. Dan weet je ook meteen zeker of het verantwoord is en heb je altijd iemand om op terug te vallen als het toch mis gaat. Ik zelf heb het idee dat het wel kan, zolang hij niet al te diep duikt. Maar dat is geen zekerheid dus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daar komt hij niet meer want hij heeft al 3 jaar geen buisjes meer dus zijn we er 3 jaar niet geweest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het absoluut belangrijk is dat je broertje geen schade aan zijn oren krijgt, zou ik alleen pas op advies van een oorarts of huisarts gaan duiken. Als je bij zoiets uitgaat van internet en dus geen advies krijgt van een deskundige op dat gebied, ben je niet slim bezig. Dus ik zou voor de zekerheid eventjes je huisarts bellen en het daaraan vragen. Hij kan je direct een antwoord geven, dat correct en verantwoord is. Hierbij voeg ik een vragenlijstje van een keuringsformulier voor scuba divers; http://snelenpolanen.praktijkinfo.nl/upload/2/13.pdf De zin; heb je vroeger buisjes in je oren gehad, staat er letterlijk in. Ik hoop nu niet jullie duikplezier verpest te hebben :p
Ik hoop alleen dat je broertje over 50 jaar nog net zoveel dan nu kan horen ;)