Waarom mag je op sommige maneges geen chaps dragen? en wat moet ik nu doen?

doordat laarzen niets voor mij zijn ben ik maar voor de jodphurlaarzen en chaps gegaan, maar op de stal waar mijn vriendin rijd en ik in mei of september ga rijden is het blijkbaar niet toegestaan om met zachte chaps te rijden, dat heeft mijn vriendin gezegd en dat staat ook op hun website, maar waarom mag dat niet?
en wat moet ik nu doen want laarzen zijn echt geen optie, kan iemand mij S.V.P. helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Antwoorden (1)

Afgezien van het feit dat je rijlaarzen zelfs voor MIJN kuiten kunt krijgen (en dikker) , denk ik dat de soep niet zo heet gegeten wordt als-ie wordt opgediend.

Als ik zo verschillende maneges afgoogel zijn er eigenlijk maar twee dingen verboden :

- Chaps met slechte schoenen
- Goede schoenen zonder chaps.

Helaas heb je geen link gegeven naar de manege in kwestie, dus dat kan ik zo niet nakijken, maar voor de zekerheid kun je ze denk ik beter even bellen. Al is paardrijden NOG zo’n dure sport, ze kunnen en mogen niet verwachten dat gasten voor heb een nieuwe outfit aanschaffen terwijl ze goede, overal toegestane spullen hebben.

Zeggen ze nee, dan zijn ze gewoon net zo stronteigenwijs als jij met je geen laarzen aan willen.

Maar nomaals, zo ongeveer ELKE manege zet in zijn reglement iets als : Het dragen van rijlaarzen of goede rijschoenen met chaps is verplicht.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Over waaróm het niet zou mogen kan ik dus niets terugvinden ; ik vind überhaupt nergens een verbod. Wellicht heeft je vriendin het niet goed begrepen, of zit ze je te stangen

Toegevoegd na 10 minuten:
Ah, ik heb er eentje gevonden die onderscheid maakt tussen harde en zachte chaps, en aangeeft dat alleen harde chaps zijn toegestaan.
Waarom staat er niet bij, maar het heeft ongetwijfeld met veiligheid te maken.

Uit de diverse topics hierover op fora blijkt wel dat de voorkeur voornamelijk een mode-gebeuren is, of een kwestie van 'niet lekker vinden zitten'. Geen echt gegronde redenen dus.