Hoe weet je op welke hartslag je moet rennen om aan je conditie te werken?

Weet jij het antwoord?

/2500

220 - leeftijd = maximale hartslag Dat is je basisgegeven. Als je een hartslag aanhoudt tussen de 55% en 75% van je 'maximale hartslag' verbrandt je lichaam het meeste vet. Als je je conditie snel wilt verbeteren is het het beste om looptrainingen te doen. Zo’n hoog tempo, dat je het nèt kunt volhouden, is super. En niet meteen stoppen als je moe bent maar blijven dóórgaan. Even wandelen en dan weer rennen . Net zo lang tot je het rennen zeker een half uur kan volhouden. En dan uitbreiden. Hier is een site waar je wat gerichter je eigen gegevens in kan vullen en je eigen trainingsdoelen kan bepalen. http://www.mtchuizen.com/Karvonen2.php

MHF (maximale hartslagfrequentie) = 220- (Leeftijd X 0.9 mannen en 0,7 vrouwen). THF (training hartslagfrequentie) percentage tussen 70 en 85% Hier een link om je VO2max (je maximale zuurstofopnamecapaciteit) te bepalen. Kan je kijken of je conditieniveau toeneemt http://www.runinfo.nl/vo2max.htm Misschien ook leuk om de Conconitest te doen om je Anaerobe drempel te bepalen http://www.runinfo.nl/conconitest.htm

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anaerobe_drempel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100