Wat is de zwaarste buikspieroefening?

En dan wel een die ik gewoon thuis kan doen, zonder dat ik er apart materialen of apparaten voor moet kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Het beste antwoord

Op de grond zittend de voeten 10 cm boven de grond houden met gestrekte benen, en een rechte rug (wel achterover leunen). Vervolgens met de benen steeds 5 tot 10 cm naar boven en weer terug. herhalen tot je niet meer kan.

Om de boven-buikspieren te trainen ga je op de grond liggen met gebogen knieën en breng je het hoofd en de schouders 10 cm boven de grond, 5 cm tot 10 cm omhoog en weer terug en dat herhalen tot je niet meer kan.

Let er wel op dat je de onderrug niet hol trekt. Je buikspieren moeten het werk doen niet de rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga met je voeten op een kant van een kast liggen en met je hoofd op de andere kant van een kast en laat je vriend jumpen (die dans) op je buik... En hou dat een half uur vol... Ik hoop dat je vriendje dat kan...En jij ook...

Zwaarder kan ik het niet bedenken zonder hulpmiddelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kasten zijn dan toch hulpmiddelen? Ik denk toch dat seks het enige mogelijke antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is dat OOK een hulpmiddel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat, de partner?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar die partner hoeft niet gekocht te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er werd gezegd zonder apparaten, niet zonder (hulp)middelen! Dat is nog iets anders. En zoals jij 't zegt, is dit trouwens eerder een oefening om een rug te breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook opblaasbare partners, en nee niet meteen denken aan die terroristen... Die kosten toch heel wat hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahah, lijkt me niet zo'n goed idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sadist :-)
Heb je een zware bank of een stevig bed die een klein beetje van de grond af staan? Ga dan op de grond liggen (eventueel met een stevig kussen op je buik.. ) haak je tenen onder de rand van het bed of de bank en kruis je armen achter je hoofd.. Probeer dan een keer of tien omhoog te komen..drie x een serie van 10 en je voelt je buikspieren echt wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je snel resultaat wilt zien moet je op de grond gaan liggen en je benen recht omhoog houden.
Iemand die achter je staat duwt je benen in 1 keer naar de grond, recht, naar links of naar rechts.
Doordat je niet weet welke kant je benen op worden geduwd, moet je maximaal aanspannen om niet tegen de grond te kwakken.
Hierdoor train je zowel je voor-buikspieren als je zij-buikspieren.
Dit is een techniek die vaak gebruikt wordt bij bokstraining en erg effectief.

Je hebt dus wel iemand nodig hiervoor, maar die noem ik geen hulpmiddel, maar een trainingsmaatje.

Zonder trainingsmaatje:
liggen en benen iets van de grond, benen schaargewijs heen en weer gaan, na drie keer even omhoog zonder steun en weer terug.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst: buikspieroefeningen kunnen zeer gevaarlijk zijn door onjuiste uitvoering! Sit-ups worden vaak verkeerd uitgevoerd, zodat de onderrug beschadigd raakt.
Daarnaast heeft de één meer training en ervaring dan de ander, waardoor oefeningen die voor de één heel licht zijn, voor de ander te zwaar kunnen zijn.
Een professional behoedt je voor dit soort gevaren, dus kun je hem het beste advies vragen.

------------------------------------------------------------------------

Het volgende is afkomstig van de website:
http://www.giantpt.com/Training/GIANT_Training_Train_je_buik_tot_een_sixpack.htm

Een zeer effectieve basisoefening voor de bovenkant van de buikspieren is de bench crunch.

Het is een eenvoudige oefening met een heel korte beweging, maar je buikspieren zullen hiervan gaan branden! De bench crunch traint je rectus abdominis en de obliques (okay, de voorkant en de zijkant.).

De correcte uitvoering van de oefening is als volgt:

■Ga op de grond liggen naast een bankje en leg je kuiten op de bank, zodat je benen een hoek van negentig graden met je bovenlichaam maken
■Leg je handen op je borst en houd ze daar. Ga dus niet met je handen naar voren zwaaien om toch die herhaling voor elkaar te krijgen. Dat kan je eventueel bij de laatste paar herhalingen doen
■Breng nu je hoofd langzaam richting je benen door je schouderbladen van de grond te tillen, maar houd de rest van je rug op de grond. Dit is een heel korte beweging, maar genoeg om de spieren te trainen
■Knijp je buikspieren hard samen!
■Ga weer terug naar beneden, maar houd je schouderbladen los van de grond zodat er spanning op je spieren blijft staan

Als variatie hierop bestaan ook de twisted crunches, waarbij je om en om met je elleboog richting de tegenover-gestelde knie gaat (dus rechterelleboog richting linkerknie en andersom).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie afbeelding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk uit met buikspieroefeningen dat je niet je nek teveel aanspant. Hier krijg je last van plus dat je die nekspieren ook "traint" en die ook groter maakt. Dat noemen ze ook wel een "stierennek".
Ondersteun je hoofd met je handen en kijk naar het plafond.
En hou je buik in als je de sit-up's doet, dan krijg je een mooie platte buik. Anders heb je de kans dat de spieren naar buiten groeien heb ik me laten vertellen door een danslerares.
Als je zeker wil weten of je het goed doet, zou je misschien een proefles kunnen aanvragen bij een sportschool en gelijk vragen of de intructeur je tips kan geven.
Ook met simpele buikspieroefeningen kan je een hoop beschadigen.