Wat is de zwaarste buikspieroefening?

En dan wel een die ik gewoon thuis kan doen, zonder dat ik er apart materialen of apparaten voor moet kopen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op de grond zittend de voeten 10 cm boven de grond houden met gestrekte benen, en een rechte rug (wel achterover leunen). Vervolgens met de benen steeds 5 tot 10 cm naar boven en weer terug. herhalen tot je niet meer kan. Om de boven-buikspieren te trainen ga je op de grond liggen met gebogen knieën en breng je het hoofd en de schouders 10 cm boven de grond, 5 cm tot 10 cm omhoog en weer terug en dat herhalen tot je niet meer kan. Let er wel op dat je de onderrug niet hol trekt. Je buikspieren moeten het werk doen niet de rug.

Ga met je voeten op een kant van een kast liggen en met je hoofd op de andere kant van een kast en laat je vriend jumpen (die dans) op je buik... En hou dat een half uur vol... Ik hoop dat je vriendje dat kan...En jij ook... Zwaarder kan ik het niet bedenken zonder hulpmiddelen...

Heb je een zware bank of een stevig bed die een klein beetje van de grond af staan? Ga dan op de grond liggen (eventueel met een stevig kussen op je buik.. ) haak je tenen onder de rand van het bed of de bank en kruis je armen achter je hoofd.. Probeer dan een keer of tien omhoog te komen..drie x een serie van 10 en je voelt je buikspieren echt wel...

Als je snel resultaat wilt zien moet je op de grond gaan liggen en je benen recht omhoog houden. Iemand die achter je staat duwt je benen in 1 keer naar de grond, recht, naar links of naar rechts. Doordat je niet weet welke kant je benen op worden geduwd, moet je maximaal aanspannen om niet tegen de grond te kwakken. Hierdoor train je zowel je voor-buikspieren als je zij-buikspieren. Dit is een techniek die vaak gebruikt wordt bij bokstraining en erg effectief. Je hebt dus wel iemand nodig hiervoor, maar die noem ik geen hulpmiddel, maar een trainingsmaatje. Zonder trainingsmaatje: liggen en benen iets van de grond, benen schaargewijs heen en weer gaan, na drie keer even omhoog zonder steun en weer terug. succes

zie afbeelding

Kijk uit met buikspieroefeningen dat je niet je nek teveel aanspant. Hier krijg je last van plus dat je die nekspieren ook "traint" en die ook groter maakt. Dat noemen ze ook wel een "stierennek". Ondersteun je hoofd met je handen en kijk naar het plafond. En hou je buik in als je de sit-up's doet, dan krijg je een mooie platte buik. Anders heb je de kans dat de spieren naar buiten groeien heb ik me laten vertellen door een danslerares. Als je zeker wil weten of je het goed doet, zou je misschien een proefles kunnen aanvragen bij een sportschool en gelijk vragen of de intructeur je tips kan geven. Ook met simpele buikspieroefeningen kan je een hoop beschadigen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100