Als ik buikspieroefeningen doe vlak nadat ik wat heb gegeten, heeft het dan zin?

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor mijn buikspieren. Niet zozeer vet verbranden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.5K

Antwoorden (3)

Ja, alle beetjes helpen. Je beschadigd je spieren en de voeding hersteld het. Zo wordt spieren aangemaakt.
Direct nadat je hebt gegeten is je lichaam druk bezig met de spijsvertering, al het energie is daar op gericht waardoor je een (after dinner) dip hebt. Dus veel energie zal je niet hebben voor de training.
Voor het beste resultaat eet je een eiwitrijke maaltijd na je training.
12 jaar geleden
Nee, puur omdat je eten omhoog kan komen en het niet prettig is om je buikspieren te trainen met een volle maag terwijl je steeds moet boeren en kokhalzen.

Wil je per se buikspieren trainen na het eten kies dan voor oefeningen waarbij je geen beweging maakt.

Voorbeelden:
- plank
- op je rug liggen en benen strekken vlak boven de grond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat denk ik wel. Maar het is niet zo goed voor je denk ik. Je krijgt er wel meer buikspieren van, maar je eten komt wel omhoog dus ik zou het eerst even laten zakken voordat je begint!