Wie heeft ervaring met mini-bikes en waar je op letten bij aanschaf ervan?

Mij lijkt het leuk om af en toe op een mini-bike met vrienden te rijden (op afgesloten terrein natuurlijk). Ik ben zelf 1,86 m. en vraag me af of je dan beetje plezier kan hebben op zo'n bike of dat je hier echt veel kleiner voor moet zijn. Op marktplaats staan vele bikes en ik wil rond 50 euro uitgeven. Waar moet je op letten bij aanschaf, wie heeft tips, wie heeft meer informatie hierover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Hahaha, ik denk dat je problemen krijgt met je bochtenwerk.
Ik doel dan op je benen en met name je knieën welke over de grond heen schrapen.

Daarnaast moet hij natuurlijk geen schade geleden hebben, geen verwrongen frame, vork o.i.d en moet het blok goed lopen.
Ook even de aandrijflijn en de remmen checken.
Een testrit kan veel uitsluitsel geven.
Maar voor 50,- denk ik niet dat je een wereldmachine in handen krijgt of hij is van duistere afkomst.
Daar zou ik dan ook even op letten.

Suc6 en hals und beinbruch