Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik weet niet welke lengte ik nodig heb voor mijn snowboard? Volgend jaar eerste keer boarden. ik ben ong 1.75 m en weeg 50kg. gwn voor allmountain

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
582

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je board moet tot je neus komen ong. Maar als je voor het eerst gaat NEEM LESSEN voor af ! Niet alleen voor je zelf maar zeker voor alle andere gebruikers van de piste !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lengte van een goed snowboard is onder andere afhankelijk van het gewicht. Een zwaarder persoon heeft een langer board en dus zwaarder snowboard nodig dan een lichte persoon. Voor een correct antwoord op je vraag is het trouwens van belang om te weten wat voor een soort snowboard je voorkeur heeft. Ben je op zoek naar Freestyle, Freeride of Alpine snowboard ? Het model REVOLVER van NEVER SUMMER INDUSTRIES weegt bijvoorbeeld 2,8 kg (lengte 158 cm). Wil je de GRUDGE van FORUM dan weegt deze 3,2 kg (lengte 156 cm). Wanneer je aan een echte snowboard denkt dan heb je bijvoorbeeld de HARDECARVE XX-235 van de firma OXESS. Je ziet dat deze 235 cm lang is en hij weegt behoorlijk : 13,5 kg ! Op de website www.abc-van-snowboarden.nl/info/search.asp kan je trouwens alles vinden over wat je over het snowboarden wilt weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding