Wie kent deze ouderwetse manier van wollen sjaals breien op plankjes met nagels?

Het enige wat ik me herinner is dat ik de draad zigzag over de nageltjes moest doen. De nageltjes zaten in 2 houten latten van ong. 40cm. Mocht iemand dit herkennen gelieve aub ook te laten weten hoe het werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Het beste antwoord

Ik moet nog ergens zo'n ding hebben. Ik heb er verschillende keren sjaals op gebreid. Ze worden dan lekker dubbel, dus warmer.
In de link zie je een demonstratie. Als je er niet uitkomt, wil ik het nog wel eens uitleggen in een mail of zo.
Inderdaad moet je aan het begin de draad kruiselings spannen. Steken overhalen doe je met een haaknaald. Het is een soort punniken maar dan in de breedte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank !!