Waarom doen mensen de armen omhoog, wanneer ze in een achtbaan zitten?

Voel je dan wellicht de snelheid intenser?
(ik kan het helaas zelf niet gaan ervaren)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.3K

Het beste antwoord

Wanneer je je armen omhoog spreidt, komt datgene wat je op dat moment ervaart 100 keer intenser binnen.
Dat heeft te maken met het feit dat je je kern 'blootgeeft': de plek waar je hart en je longen zitten.
Het is ook heel duidelijk voelbaar op die plek.

De armen omhoogspreiden om zo de ervaring intens binnen te laten komen, doen mensen bij veel aangelegenheden: Van 'hieperdepiep...hoeraaa', tot meedeinen bij een muziekconcert of iemand in de armen sluiten.

Het tegenovergestelde is het kruisen van de armen, de armen over elkaar houden: Daarmee sluit je de wereld buiten, laat je de situatie of persoon niet binnen in je ziel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zelf doe het omdat het spannender is als je je zelf niet vast houdt. Wanneer je je handen naar beneden houdt is de verleiding groot je toch weer vast te houden.