Waarom kan Bolt niet elke dag proberen zijn record te verbeteren?

Bolt, de man die 100 meter in 9,58 liep.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Omdat alleen records gelopen tijdens officiele wedstrijden (met officiele tijdmeting) geldig zijn.
Hij kan het wel proberen, maar de tijd zal niet geaccepteerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is een nivo van adrenaline nodig dat tot een wereldrecord zou kunnen leiden... En dat heb je niet elke dag, daar moet je naartoe leven en trainen... Veel trainen en dan een tijdje voor de wedstrijd stoppen met trainen om je levels of testosteron omhoog te laten lopen en dan als alles meezit... Dan zou hij kunnen schitteren, maar dat kan echt niet elke dag...

Hoe zou het dan een top-prestatie kunnen zijn als het elke dag kan? Dan is het routine en dat is het niet...

Kijk maar naar ellen van Langen die een olympische medaille haalde enkele jaren terug... Zij liep één keer zo hard als dat ze toen deed, één keer maar, omdat er toevallig je juiste instelling aanwezig was, en daarna kon ze dat nooit meer... Dat noem ik pas een topprestatie, één keer schitteren en dan nooit meer...

Toegevoegd na 9 minuten:
Proberen kan hij dat natuurlijk wel elke dag, maar het zal hem niet lukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant antwoord. Ellen van Langen was wel meer dan enkele jaren terug. Zij won de 800 meter op de Olympische Spelen in 1992 (Barcelona). Nu ruim 17 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen was er ook al adrenaline heb ik gehoord...