kan iemand mij uitleggen waarom de skipistes nog niet allemaal open zijn in Oostenrijk.In Solden ligt al behoorlijk wat sneeuw en toch niet allesopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Omdat Solden niet heel Oostenrijk is.

Op sommige plekken ligt gewoon nog niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een piste open te kunnen doen, moet de sneeuwlaag behoorlijk dik zijn, want door het bijhouden met de pistewalsers wordt de sneeuw erg in elkaar gedrukt. Dus een laag van bijv 1 m nieuwe, losse sneeuw zou te weinig kunnen zijn, vooral als de piste de hele dag in de zon ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er nog niet genoeg sneeuw ligt. Voor een grote massa toeristen moet er behoorlijk wat sneeuw vallen. De komende week gaat het in solden ook niet sneeuwen vandaar dat het nog niet open is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Frankrijk zijn nog niet alle pistes open ivm lawine gevaar.