is er een manier om dingen sneller te onthouden? (choreografien)

mijn geheugen is echt slecht en daardoor kan ik minder snel goreo's oppikken, dat is erg vervelend.
weet iemand hoe ik dit kan verbeteren?
hier komt geen antwoord uit dat mij kan helpen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/dingen-onthouden.174209
http://www.goeievraag.nl/vraag/dingen-onthouden.41548

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Antwoorden (3)

Het geheugen is iets dat je kunt trainen.
Bij een choreo kun je dat op twee manieren doen:

- beginnen met de eerste 3 passen. Doe dit 7 keer; over het algemeen wordt gesteld dat je iets 7 keer moet doen/zien/horen/oefenen voordat het van je korte naar je langetermijngeheugen gaat. De 8e keer voeg je er 3 (of 5 of 6 of..) passen aan toe.
- Kijk alleen maar en doe alleen de laatste 3 passen mee en dan exact hetzelfde als bij ad1 genoemd.

Geloof me, dit werkt!! En hoe vaker je een hele choreo instudeert, hoe meer passen je tegelijk kunt inoefenen. Zo zul je zien dat je op een gegeven moment misschien wel 10 passen ineens beheerst. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg eerst dat je het liedje waarop je danst goed kent (beluister het vaak zet op je mp3 ofzo ) en dan koppel je elke dansbeweging aan een zin of woord.

Dit helpt echt . door het veel te doen zal het ook wel in je geheugen geraken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat wist ik al, maar toch bedankt. het vervelende is dat we gister met meerdere mensen een dans moesten bedenken samengesteld uit poses, de dans was op instrumentale muziek,
ook op maandag als ik ballet heb (verplicht op school :() dansen we ook op instrumentale muziek.
Ik vermoed: althans in deze bizarre beschrijvingsvorm dit geval een chronisch gebrek is aan zink en foliumzuur: deze gebreksCOMBINATIE uit zich dan inderdaad in een falend korte-termijngeheugen en zie je bij ouderen vaak.
Ga maar eens snel naar de drogist en haal een pot vol Gravitamon (de 1e dag 2x slikken) en je zal zien dat je na de lege pot weer het beste jongetje van de klas bent!
Het is niet goedkoop: de reden van de tamelijk hoge prijs is dat van natuurlijke grondstoffen gebruik wordt gemaakt ivm. dat dit voedingsaanvulling eigenlijk voor zwangere vrouwen is bedoeld.
Echter, ik stel dit voor als een kuur: en verwacht juist dáárom snelle genezing. Suc6!

Toegevoegd na 5 minuten:
En, heb je wel voldoende vis gegeten? Zie het boek van dr.Schreuder: 'Uw brein als medicijn' waarin staat dat vooral vis zorgt voor een goed geheugen.