Ik wil gaan mozaieken. Maar wat kan ik zoal gebruiken hiervoor, naast schalen en dienbladen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Het beste antwoord

Ik heb al veel gemozaiekt.
Ik mozaiek potten en flessen en bloempotten.
Ik mozaiek ook spiegels met een brede houten rand die ik bij Xenox of Ikea koop.

Ik mozaiek vooral met tegeltjes, die ik koop bij de tegeloutlet of een zaak waar ze hun demonstratiemateriaal weg doen.
Die tegels snijd ik met een tegelsnijder en knip ze vervolgens in ieder gewenst vormpje.
Een tegeltje kost ongeveer 80 cent, alleen rood is meestal duurder.

Je kunt een stuk hout nemen, spaanplaat bijv. en daar met een figuurzaag een figuur uitzagen.
Bij mozaiekshops kun je ook kant-en-klaar ondergronden kopen om te mozaieken.

http://www.demozaiekwinkel.nl/index.php?item=ondergronden-en-meubels&action=page&group_id=23&lang=NL

Ook leuk om te mozaieken: van die styropor ballen die je bij Xenos kan kopen. Zie voorbeeld.
Kan je ook heel leuk met stukjes spiegel beplakken.

Verder heb ik bij de Wibra wat "porseleinen" vogeltjes gekocht en gemozaiekt.

Toegevoegd na 38 minuten:
Nog een idee: ze verkopen bij de Xenos van die figuren met schoobordenverf, waar je dus met krijt op kan schrijven. Met een touwtje om op te hangen.
Een appel, een peer, een kok, een poes: erg leuk om die met steentjes te beplakken, als decoratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik heb nu zoveel inspiratie gekregen. Ik ben wel benieuwd trouwens hoe die porseleinen vogeltjes eruitzien. Ik ga denk ik maar met iets eenvoudigs beginnen.

Andere antwoorden (4)

Een krukje, een bijzettafeltje, een sigarendoos (waar je dan een sieradendoos van kan maken), spanen doosjes in allerlei vormen en maten, schuimplastic ballen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is al meteen driedimensionaal en best moeilijk.
Ik heb een vogelhuisje met glasmozaïek beplakt en een groot wandbord met glasmozaïek voor aan de muur. Met gewone tegels heb ik een smeedijzeren tafeltje van een nieuw blad voorzien daar heb ik een Franse lelie in gemaakt.
Bij Ikea verkopen ze grote ronde bamboeschalen die zijn ook erg leuk om te beplakken. Je kunt zelfs grote piepschuimballen beplakken of de muur in de tuin mozaïeken.
Maar ook ik ben gewoon ooit met een dienblad begonnen :)

Succes, het is vreselijk leuk en verslavend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook met zelfdrogen witte of bruine klei aan het werk gaan. bijv. een vaas of een beeldje

Toegevoegd na 41 seconden:
zelfdrogend*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je creativiteit de vrije loop.
Ik heb met vloertegels de onder kant van mijn schoorsteenmantel gemozaiekt, in eigenlijk dezelfde kleur als mijn muur erboven (zelfs het voegmiddel hadden ze in die kleur!), de schoorsteenmantel zelf een tint donkerder.
Ik krijg er altijd leuke reacties op.
Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het mozaieken, als je helemaal los wil gaan en een groot project niet schuwt kun je bij de kringloop eens gaan kijken om een kastje. Als je net begint is het wel een aanrader om een hoekig kastje te kiezen, en niet een met mooie ronde vormen.
Succes en veel plezier.