Hoe moet ik eten bij sporten?

Hallo, ik zit inmiddels al bijna een jaar op een sportschool, maar merk weinig vooruitgang met vet verbranden, spier(massa)(vermogen?) is wel vooruitgegaan, maar alleen dat vet op mijn buik vind ik irritant, het liefst wil ik het voor de zomer weghebben.
Lengte:189cm
Gewicht:95kg
Leeftijd:16
Ben niet dik ofzo (wat je wel verwacht bij 95kg).
Op sportschool verbrand ik met cardio ong. 500kcal per dag + algemene dagactiviteiten + kracht (ik denk dat het zo rond de 1200-1400 kcal per dag zit)
Dus nu de vraag: Hoe kan ik het best eten zonder dat mijn spieren er last van hebben en dat vet afneemt.
Ik heb verschillende artikelen op google gelezen, maar zoveel verschillende met tag "de beste" vind ik tog verwarrend.
Wie weet een goede sportdieet voor me, het liefst spreken uit eigen ervaring.
Alvast bedankt.
Arthur

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zit me nou met eiwitrijk voedsel te voeden, maar dat werkt niet best zo te merken.(2 maanden 1 kilo afgevallen)

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh en is het nou verstandig om te eten voor het sporten?
Als ik gegeten heb ga ik zo'n kwartier later cardio doen , en 30-45 min daarna kracht. Is het goed of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hallo, Kijk ik kan natuurlijk niet zien hoe je eruit ziet maar als ik zo kijk naar de Kg lijkt mij 95 kg best veel. Aller eerst moet je eerst je vet weg hebben voordat je spieren op kunt bouwen. Anders liggen je spieren onder je vet laag en dat heeft geen zin. Daarom raad ik aan ga eerst 2 maanden gezond eten 3 maaltijden op een dag en tussendoortje fruit,eierkoek,mueslireep en zorg dat het vet weggaat. Ga in die maanden interval trainingen doen dat kan zijn hardlopen/fietsen/zwemmen. Hier verbrand je heel veel vet en calorieën mee. Verder moet je altijd eten voor het sporten omdat je anders niet het maximale resultaat kunt halen. Na het sporten eet ik zelf altijd eiwitten een bak yoghurt meestal. Als je na die maanden resultaat ziet kun je gaan beginnen met op te schrijven ''wat'' je wilt trainen. En naar de sportschool gaan voor een schema. Stel je zelf heldere doelen wil je alleen meer kracht voor je sport? of wil je echt een wasbordje. Daag je zelf uit en verwacht niet dat je binnen 2 weken al resultaat ziet dat gaat geleidelijk. Verder eet heeeeeel veel eiwitten yogurt,kwark als je een echte spierbundel wil worden . En vergeet niet je herstel periodes die zijn juist het belangrijkste voor de spier op bouw. Succes!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100