Hoe te beginnen met hardlopen en ook doorzetten?

Als ik eenmaal heb gelopen stop ik na 2 keer er al mee, maar ik wil graag verder komen. Hoe moet ik dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

zet voor jezelf dagen en tijden neer waarop je gaat hardlopen (dan kan je het niet uitstellen!). met muziek werkt ook beter en begin kort. beloon jezelf. als je hebt hardgelopen, geef jezelf na afloop dan iets lekkers. elke keer als je dan gaat hardlopen denk je dan aan dat lekkers en zet je door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meeste mensen haken af met hardlopen doordat ze te hard van stapel lopen ( leuke zin :D)
Je hebt een heel leuk progamma voor mp3 start to run,waarin je stap gewijs binnen een paar weken 5 km leerd hard te lopen.

Het is de kunst om langzaam te beginnen als je nooit hebt hard gelopen.
Dwz 1 min hardlopen 2 min wandelen x 10 herhalen ( 2 keer per week),die week erop 2 min hardlopen-4 min rust etc etc.

Google maar eens op start to run
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin zachtjes en neem een paar pauzes, neem daarna steeds grotere stappen. Bijv: 4 min. lopen, 1 min. pauze. Ik zou er wel mee beginnen op tijd te lopen en niet op afstand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk een de vooruitgang die je zal boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een kwestie van doorzettingsvermogen.
Begin rustig volgens een goed, opbouwend schema. Dat vind je hieronder bij de link.
Train in het begin niet iedere dag, maar om de dag.
vergeet niet wat aan warmingup te doen voor je gaat lopen om mogelijke blessures te voorkomen.
En na het lopen je beenspieren oprekken.
Wat wel helpt om door te zetten is iemand zo ver krijgen dat ie met je mee gaat. Als je afspreekt met een ander, ben je veel sneller geneigd om te gaan.
Je hebt immers afgesproken?

http://users.telenet.be/recreazw/jogschema5km.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lopen moet echt een ontspanning zijn.
Kies een leuke omgeving uit om te gaan lopen.
Ga,niet alleen lopen voor het lopen ,maar omdat je van de natuur houdt,laat je inpalmen door de natuur.
Leer te genieten van elk weertype waarin je loopt!
In een lichte regen lopen is heerlijk!Ruik in de herfst nu bv. de verscheidene geuren in de natuur.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij je in de buurt een rondje met lantaarnpalen zoeken. Je begint met lopen naar 1e paal en dan rust tot de volgende en dan weer hard tot de volgende en dit steeds afwisselen. Als het beter gaat, dan pak je twee lantaarnpalen en een rust. Dit breidt je uit naar vermogen totdat je het rondje zonder pauze rustig kunt lopen. Je kunt daarna met wat meer snelheid en andere afstanden gaan experimenteren. Kijk of je een loopmaatje kunt vinden die ook wil beginnen. Je stimuleert elkaar dan. Ik ben zo ook begonnen en heb al meer dan 25 halve marathons achter de rug. Zoek op internet trainingsschema's en wat mij heel erg heeft geholpen is aansluiten bij een loopclub. Daar wordt ook gekeken naar jouw loopstijl en of je de stijl aan kunt passen waardoor je heel efficient loopt. Succes en hardlopen is geestelijke ontspanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn anti-hardloop-vriendin is begonnen met hardlopen door audio ondersteuning van de belgische evie. Zij is van expeditie robbinson. Zij vertelt wanneer je moet lopen en rennen, en wellicht moriveert ze ook nog. Ik weet dat niet. Google eens op hardlopen met evie.
Die vriendin kan het nu echt, terwijl zij echt de anti-ren-chick van nl was. Van meer mensen heb ik gehoord van het wonder dat evie heet.