Hoe komt het dat ik na sporten slaperig ben?

Na een uur spinnen merk ik dat ik de rest van de dag hangerig ben, in ieder geval merk ik niet dat ik er meer energie van krijg. Ik spin twee keer per week een jaar lang, eet normaal, slaap genoeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.7K

Antwoorden (4)

Bij spinnen verbruik je veel energie, dus word je moe. Je lichaam geeft aan dat het rust/slaap nodig heeft door 'slaperig' te worden.

Meer kan ik er echt niet van maken, een logisch gevalletje oorzaak-gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is omdat je toegeeft aan je moeheid. Ik heb het ook. Ik heb er een thuis staan en toevallig viel gister het kwartje.
Gister ben ik na 1.5 uur weer er afgestapt sinds een aantal maanden niets gedaan te hebben. En ben lekker gaan douchen, beetje aan mezelf gaan tutten, de was gedaan etc etc, ik bleef dus in beweging,
Daarna ben ik op de bank gaan zitten en verder gegaan met een handwerkje.
Zolang je vooral mentaal en rustig lichamelijk bezig blijft blijf je je actiever voelen.

plof je neer en denk je alleen maar " oh wat ben ik moe" dan geef je toe aan je vermoeidheid en dan komt er niets meer uit je handen.

Het is dus puur een mentaal spelletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer wat meer te eten een paar uur voor je gaat sporten. Je hebt meer energie nodig en dat zit in de voeding.
Of b.v. een banaan tussendoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat betekend dat je goed heb gesport
als je lang wil opblijven dan moet je
genoeg eten vooral brood en drink voldoende