Waarom moet je bij veel sportclubs gezamenlijk douchen?

Bij de meeste sportclubs sta je met zijn allen onder de douche. Ik vind het dan gênant om alle zweterige delen even flink te soppen. Ik zou dus veel liever privé douchen.

Waarom moet je bij sportclubs samen douchen, en hebben ze bijvoorbeeld op campings wel gewoon privé-douches?

Toegevoegd na 14 minuten:
Dus waarom bij sportclubs wél en bij campings niét samen douchen?

bamibal
12 jaar geleden
in: Sport
12.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er zo gênant aan? De eerste paar keer is misschien apart, maar dat went toch snel lijkt mij.

Het beste antwoord

De reden voor de sportclub is als belangrijkste dat de aanleg en onderhoud van 1 grote ruimte GOEDKOPER is dan al die aparte hokjes.

Dat laatste geeft meer materiaalkosten EN meer schoonmaakkosten als je al die randen en deuren moet soppen

Voor de sporters geldt: als je er eenmaal aan bent gewend is dit het GEZELLIGSTE deel van het sporten, lekker de wedstrijd na-analyseren , vaak broederlijk met de tegenstander er ook bij, beregezellig!!!!

Wij hebben altijd heel wat afgelachen, ik zou bij een sportclub niet willen hannessen in een hokje

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, en bij veel sporthallen zie je vaak dat er in de grote ruimte altijd wel 1 of twee hokjes zijn. Er zijn natuurlijk altijd mensen die bijv vanwege littekens of andere lichamelijke zaken echt niet met anderen willen douchen die kunnen zich daar dan terugtrekken.

Toegevoegd na 18 minuten:
Op campings heb je louter onbekende mensen.

Bij het sporten ken je vaak toch wat mensen al is het maar van gezicht EN je hebt meer een gemeenschappelijk doel waarom je er bent. Dat maakt dat het minder gek is om samen te douchen.

In de sauna ken je vaak mensen ook niet maar daar zit je ook om dezelfde reden en DAAROM is het dan geen probleem om samen bloot rond te lopen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dit vond ik ook nooit prettig, toch een soort van teamspirit denk ik? Ik zag het probleem van thuis-douchen ook nooit, maar als je daar niet mee kan leven zou ik overwegen om het tegen je coach/team te zeggen en lekker thuis te douchen? Anders toch van je sport af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, jahoor, op een camping hebben ze wel gewoon privé douches..

Ik vermoed dat je in een sportschool gezamenlijk moet douchen want:
- het is goedkoper dan aparte ruimte's
- biedt plaats aan meer mensen tegelijk
- makkelijker schoon te houden
- goedkoper want mensen douchen zo automatisch korter
- controle wat er precies gebeurt in de sportschool. voorkomen van vervelende incidenten.

Daarnaast; je kan ook gewoon omkleden en thuis douchen en je kleren in de was gooien natuurlijk. ( dat is als je 14 dagen kampeert niet echt een optie )

Toegevoegd na 12 minuten:
waarom op de camping niet;

- doelgroep is niet alleen mannen of vrouwen apart, maar ook bijv. kinderen en ouderen die het prettiger vinden om privacy te hebben.
- mensen komen daar voor ong. 3 weken, je hebt geen optie om thuis te douchen eventueel. Laat het aub dan nog zoveel mogelijk op thuis lijken.
- goedkoper lossen ze soms op een andere manier op; muntje kopen.
- een privé douche is natuurlijk altijd fijner dan een gezamenlijke douche. Een camping zal minder aantrekkelijk zijn als ze enkel gezamenlijke douches hebben en mensen wijken dan wel uit naar een andere. Bij sportclubs doen ze het allemaal op dezelfde manier dus is uitwijken geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ik ben het helemaal met je eens (zie ook mijn antwoord erboven) BEHALVE over dat korter douchen, wij bleven juist vaak langer douchen omdat het zo gezellig was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller heeft het over een sportclub, dat is heel anders dan een sportschool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@amigo, ja ik poste en toen was je me voor. Ik denk inderdaad dat er een verschil is tussen een sportschool en een fitnessruimte waar je individueel naartoe gaat. Ikzelf heb dan nooit overwogen om gezelliger wat langer te blijven staan als ik mijn mede douche genoten niet kende ;-)
bamibal
12 jaar geleden
Ik weet dat campings privé-douches hebben, maar ik vraag dus: waarom daar wél, en bij sportclubs en sportscholen niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om bovengenoemde redenen dus
Het is kosten besparend!

1 douche ruimte ipv douche cabines!

Het went wel!

Als je regelmatig gezamenlijk douchet, word je er steeds vrijer in!

Ik heb jaren lang internationaal gereden op de vrachtwagen, en heb op vele manieren open en bloot gedoucht! Eerst is het vreemd, maar op een gegeven moment maakt het niets meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt het zelf al:"Ik vind het dan gênant om alle zweterige delen even flink te soppen."
Het is dus een cultureel aangeleerd probleem van jou: je 'hoort' je niet samen te douchen. Terwijl allemaal aparte hokjes en douches alleen maar meer geld kost om tegemoet te komen aan jouw schaamte.