Bij welke sport gebruik je de meeste spieren?

Ik ben benieuwd bij welke sport een sporter de meeste spieren gebruikt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik hoor vaak dat dat bij zwemmen is

Met zwemmen gebruik je de meeste spieren.

Dansen wellicht... dus turnen...

Nordic Walking claimt die sport te zijn. "Atletiek Vereniging Nijkerk organiseert binnenkort weer starterscursussen Nordic Walking. De sport waarbij de meeste spieren van het menselijk lichaam worden geactiveerd."

Bij kamasutra kun je zoveel spieren gebruiken als je maar wilt!

Er zijn meerdere sporten waar (bijna)alle spiergroepen worden gebruikt.Hier enkele voorbeelden Met worstelen en stoeien gebruik je alle spieren. Dus rug, buik, borst en armspieren, maar ook beenspieren. Body pump:Tijdens de training komen alle spiergroepen uitgebreid aan bod boksen hier gebruik je alle spieren Roeien is zeer goede aanvulling op het lopen. Bij het roeien gebruik je zo'n 85% van je spieren, je verstevigt bij het roeien ook je romp Zwemmen zoals al eerder is aangegeven,daarbij gerbuik je ook (bijna)alle spieren zo zullen er nog veel meer sporten zijn dus ook,mischien wel te veel om op te noemen. Een antwoord op je vraag bij welke sport het meest zal dus niet echt beantwoord kunnen worden omdat er meerdere sporten zijn die aangeven alle spier groepen te gebruiken.

Ik denk als eerste aan zwemmen en roeien, waarbij je been-, rug-, buik- en armspieren gebruikt. Als je het als één sport mag zien, denk ik dat je met de triathlon nog een stukje verder komt. Dan heb je nog schaakboksen waarbij je ook nog je hersens moet gebruiken, maar dat valt waarschijnlijk niet onder de bedoeling van deze vraag. ;-)

Ik zou hierbij zeggen inline skaten. armen benen kuiten schouders voeten schenen billen borst (let maar op als je bijna valt dan train je dit ook) na een lange tocht wordt je hart ook getraind.

Kung Fu (de shaolin methode)

Ha, die Wijnstein; Ik hou het op triathlon en tienkamp als goede tweede.

dat is algemeen bekend, met zwemmen gebruik je de meeste spieren.

bij paardrijden gebruik je al je spieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100