Ik ben van plan om mijn spieren echt goed te trainen. Hoe kan ik dat het best doen?

Gewoon naar de sportschool of voor thuis wat gewichten kopen, of heeft iemand betere ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (6)

Als je echt goed wil gaan trainen kan je het best om de dag (3x per week) naar de sportschool, en een trainingsschema op maat laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je spieren echt goed trainen? dat is wel heel breed.
ik neem aan dat je ze allround wilt gaan trainen? in dat geval is het verstandig om een combinatie van spierverbeterende sporten te doen.
de beste combinatie die ik ben tegengekomen en dus ook zelf gebruik als basis zijn

krachttraining voor kracht.
zwemmen voor conditie.
en yoga voor flexibiliteit, balans en algemene spierverbetering.

voor krachtraining zou ik fitnis met gewichten doen.
het beste is natuurlijk een op maat gemaakte schema gebruiken maar zorg ervoor dat er meer compound oefeningen in zitten dan isolatie oefeningen, deze zorgen voor betere en functionelere spierontwikkeling.
een goed niet op maat gemaakt schema dat erg goed bij mij werkt is
"starting strengt" van rippetoe en kan je zo vinden via google.
erg aan te raden als je niet een schema laat maken.

zwemmen is erg goed voor de conditie, zeker omdat je bijna werkelijk iedere spier gebruikt.
zelf combineer ik het met zwemmen en fietsen(train voor de triatlon) maar zwemmen is zeker het overwegen waard(al is hardlopen ook een goede keus.

en als laatste yoga.
dit is veel zwaarder als de meeste mensen denken en in mijn ogen een onmisbaar onderdeel in je training.
het zorgt voor flexibiliteit maar is ook zeer goed voor je evenwicht en het is zelfs zo zwaar dat je er zelfs sterker van word, zeker de spieren die je normaal niet veel gebruikt met krachttraining.
daarnaast verstevicht het ook de pezen en gewrichten en leer je je lichaam te beheersen en te ontspannen bij inspanning(is nuttiger als het lijkt.)

een eventuwele vervanger voor yoga zou een vechtsport als karate zijn, maar kan het nog niet evenaren op de punten die je niet al met kracht of conditie training hebt.
ondanks dit is karate ook zeer goed voor je lichaam, wat ook de reden is dat ik het doe.
maar om te beginnen zou ik begginnen met kracht tr, yoga en zwemmen.

hoop dat je er iets aan hebt

Toegevoegd na 5 minuten:
ps
als je voor alleen deze 3 sporten gaat zou ik 2 tot 3 keer kracht tr doen per week, conditie 1 tot 2 en yoga 1 tot 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor deze goede tips!
Apparatuur voor thuis kopen en dan trainen trainen en nog is trainen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had mijzelf eerst ook voorgenomen om mijn spieren goed te trainen, maar ik ben gestopt door overbelasting.
Je kunt het beste opbouwen, als je al ervaring hebt kun je het beste alsnog opbouwen maar dan wat sneller.
eerst 2x in de week en na een maand 3 of misschien zelfs 4x in de week.
je kunt het beste naar de sportschool gaan of apparatuur zoeken waar je mee kunt trainen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fitness! Je kan steeds hoger opbouwen!

Ik zit ook op fitness en ik kreeg eerst 3 proeflessen. Ik moest invullen WAAROM ik wilde fitnessen (afvallen, spieromvang etc..). Ook gingen ze kijken hoeveel kilo ik kon 'optillen, trekken etc',

Maar je kan dus iniedergeval gericht op je spieren fitnessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met het bovenstaande, wat ik nog wel mis is goed advies over voeding. Je kunt geen huis bouwen zonder cement, zorg dat je veel eiwitten binnen krijgt. Kwark, eieren, kipfilet, vis e.d. zijn goede bronnen van eiwit.

Hopelijk helpt dit een beetje, je kunt je kapot werken in de sportschool maar geen resultaten zien als je niet juist eet namelijk.